شناسه پست: 25993
بازدید: 427

دانلود کارتحقیقی آیین دادرسی اطفال

پیشگفتار:

جوانان، جمعیت متنابهی را در سطح جهان تشکیل می دهند. تخمین زده شده است که در فاصله سالهای 1960 تا 2000، افراد گروه سنی 15 تا 24 ساله از 419 میلیون نفر به 000/000/280/1 بالغ خواهد گردید.

بیشترین رقم از این تعداد در کشورهای جهان سوم هستند و در کشور ما ایران حدود 3/1 جمعیت را تشکیل می دهند.نمی توان جمعیت فعال را نادیده گرفت.

از طرف دیگر، خانواده اولین نهادی است که در آن کودک دیروز و نوجوان امروز به تدریج با هنجارهای گروهی جامعه هم نوا می گردد.در این تحقیق به بررسی بزهکاری نوجوانان و نوع دادرسی اطفال بزهکار می پردازیم.

اما قبل از همه چیز، ابتدا بزه و بزهکاری تعریف شده است و سپس به علت شناسی آن پرداخته ایم و از همه مهم تر نوع دادرسی در اطفال بزهکار اشاره شده است و اساس تحقیق همان محور دادرسی است که به آن پرداخته ایم.از طرف دیگر ضرورت این تحقیق بررسی مشکلاتی است که موجودیت جامعه را مورد تهدید قرار می دهد.در واقع بررسی ها نشان می دهند که مجرمین بزرگسال همان بزهکاران جوان و نوجوان هستند که انحرافات دوره نوجوانی آنها ادامه یافته است.

کارتحقیقی آیین دادرسی اطفال

نتیجه گیری

اطفالی که به حبس محکوم می شوند اغلب در ابتدای ورود خود به زندان افرادی بسیار نگران و عصبی هستند اما بعد از مدتی با زندان خو گرفته و به محیط آن عادت می کنند.افرادی که مدت بسیار زیادی را در زندان

به سر می برند اطفالی می شوند که دارای کمبود عاطفه و بی تفاوتی می شوند اما قبل از پایان مدت محکومیت باید طفل را به زندگی اجتماعی عادت داد تا پس از برگشتبه جامعه مرتکب تکرار جرم نشوند به جهت

تشویق مجرم اگر رفتار و کردارش رضایت بخش باشد باید اجازه خروج مجرم از زندان، به مدت کم داده شود.اما اگر مجرم پس از گذراندن مدتی از محکومیتش رفتار خطرناک نداشته باشد سرپرست زندان می تواند برای

مدتی اجازه خروج از زندانی را بدهد. مواردی که در ایران به طفل اجازه خروج از زندان را می دهند به این شرح است:

– فوت بستگان درجه 1

– ابتلاء بستگان به بیماری برای مدت زیاد

– ازدواج

مدت خروج از زندان حداکثر 8 ساعت است.هم چنین برای عادت دادن مجرم به زندگی اجتماعی شایسته تر است که در زمان حبس طفل را به فنون نظامی آشنا کرده یا به خدمت سربازی اعزام نمایند.مجازات هایی که برای اطفال در نظر گرفته می شود باید با اهداف تربیتی و اصلاحی همراه باشد در صورت امکان بهتر است از جایگزین هایی مناسب به جای زندان در نظر گرفته شود و در هر صورتی باید هدف بازگشت طفل به جامعه در نظر گرفته شود.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات :99

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد