شناسه پست: 900
بازدید: 430

دانلود گزارش کارآموزی شرکت هواپیمایی و جهانگردی پرواز آسای شرق

 مقدمه

دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان عنصری واسطه میان عرضه کنندگان اصلی خدمات همچون تورگردانان یا شرکت های حمل و نقل و هتل‌ها از یک سو و گردشگران متقاضی سفر از طرف دیگر عمل می‌کنند. آنها در واقع پیشانی مواجهه نخستین متقاضیان با صنعت جهانگردی به شمار می‌روند. توفیق یا عدم توفیق این واسطه‌ها بر موفقیت یا شکست برنامه‌های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات گردشگری به شدت تأثیرگذار است. از این رو آشنایی با عملکرد این مؤسسات حائز اهمیت بسیار است.

این دفاتر با برقراری مواجهه میان عرضه کننده و متقاضی ، در واقع شکل دهنده بازار گردشگری هستند و در مواردی که این بازار پیشتر شکل گرفته است به عنوان عاملی رونق بخش و متحول کننده بازار عمل می‌کنند. دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ضمن برقراری تماس با تور گردانان اقدام به فروش بسته‌های تور آماده شده از سوی آنها می‌کنند، این دفاتر همچنین خود اجزاء جدا از هم سفر را نیز به نمایندگی از عرضه کنندگان منفرد آن نظیر شرکت هواپیمایی ، راه‌آهن یا هتل‌ها و راهنمایان تور بفروش میرسانند.

وظیفه یک واسطه در هر صنعتی آن است که شکل کالا و خدمات تولید آن صنعت را از صورتی که موردنظر مشتری نیست به شکلی که او می‌تواند از آن بهره‌مند شود تبدیل نماید. واسطه‌ها حجمی قابل توجه از کالاها و خدمات را از عرضه کننده اصلی تهیه کرده و به اندازه‌های مورد نظر مشتریان به بازار می‌رسانند اما این موضوع درباره صنعت گردشگری مصداق چندانی ندارد زیرا مشتری خود نیز می‌تواند به عرضه کننده مراجعه نموده و نسبت به خرید اقدام کند. از این مهم‌تر آن است که واسطه‌های متعارف در فعالیت‌های دیگر ، کالاها و خدمات را انبار کرده ، سپس به مشتری طالب آن می‌فروشند.

در حالی که واسطه‌گر در صنعت گردشگری تنها آن موقع نسبت به خرید کالا یا خدمت از عرضه کننده اصلی اقدام می‌کند که مشتری سفارش آن را داده باشد. این ویژگی دارای دو حسن بزرگ برای واسطه است. نخست اینکه واسطه نیازمند سرمایه در گردش قابل ملاحظه‌ای برای خرید و انبار کردن موضوع فعالیت (صندلی هواپیما ، تخت هتل ، راهنما و …) نخواهد بود . دومین ویژگی آن است واسطه در صنعت گردشگری تعهدی نسبت به کیفیت محصولی که برای مشتری از عرضه کننده اصلی تهیه کرده است ندارد و تعهدات مقابل مشتری همه بر عهده عرضه کننده اصلی است . به عنوان مثال دفتر خدمات مسافرتی به عنوان فروشنده بلیط یک شرکت هوایی ، مسئولیتی در قبال تأخیر پروازها ندارد.

فهرست

  • فصل اول
  • الف ـ مقدمه
  • تاریخچه توریست
  • الف) تضمین امنیت فراگیر
  • ب) گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی
  • ج) ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناها
  • د) توجه ویژه به اکوتوریسم
  • هـ- ایجاد تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی
  • فصل دوم
  • الف ـ شهر مشهد
  • معرفی شهر مشهد
  • ب ـ معرفی آژانس
  • فصل سوم
  • پیشنهادات و نتیجه گیری
  • مسئولیت تورها و اشتغال زایی
  • طراحی تورهای جدید و کمپینگ یا کمپ
  • توجه به طراحی محیط آژانس

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات :۳۸

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید