شناسه پست: 26152
بازدید: 424

دانلود مقاله صنعت توريسم در اصفهان

مقدمه :

سابقه تاريخي شهر اصفهان :

اصفهان از جمله شهرهايي است كه شايد تاريخ و سابقه آن به قدمت كشور ايران برسد و در عموم دوره هاي تاريخي از شهرهاي بزرگ ومشهور ايران بشمار مي رفته است . نويسندگان قديمي بناي اصفهان را به طهمورشاه سرزمين پادشاه پيشدادي ،نسبت داده اند .

آنچه مسلم است بابراين شهر مد كه بوده ازامل علم و حكمت با كمال دانش و با مهارت بوده است و با دقت زياد و ملاحظة كيفيت خاك و خوبي آب و هوا و نزديكي آب به سطح زمين و دسترسي به رودخانه و ساير محاسن در اين محل بناي شهري را نموده و هيچ موضعي از اطراف دورر و نزديك جلگه اي كه شهر اصفهان در آن واقع شد متصف به اين صفات نيست .از داستانهاي بسيار مشهور ، ظهور كاوه آهنگر از اماي فريدون اصفهان و قيام او عليه صخاك ستمگر است كه به ظلم و بيداد او خاتمه داد و فريدون فرشته سيرت را بجاي او به پادشاهي نشانده است .

مقاله صنعت توريسم در اصفهان

گفته شده كه پس از اين پيروزي فريدون پادشاه از كفايت كاوه و شجاعت يارانش كه از اهالي اصفهان بوده تعريف مي نمود  و روزي در اثناي مذاكرات گفت اين شهر سپاهان است يعني اين شهر محل و جاي سپاه است و اماكن آن هم سپاهي و وليد و جنگي هستند.

و از آن روز به بعد نام اين شهر سامان و اسپهان گفتند شد و پس از استيلاي غرب و ظهور اسلام مغرب آن اصفهان ها واصفهان جايگزين نام اسپاهان گرديد.

با مراجعه به منابع و دلايل تاريخي موجود محقق است كه كلمة اسباداران بطليموس و سامان زمان پهلوي و اصفهان غرب و اصفهان امروز يك لفظ قديمي است .

پس از تسلط اعراب به ايران اصفهان نيز مانند شهرهاي ديگر جنگ اعراب افتاد .مورخين نوشته اند كه در جنگ اصفهان زد و خورد و خون ريزي بين اعراب و ايرانيان اتفاق نيفتاد و پس از يك جنگ تن به تن كه بين فرماندهان واقع شد.

منابع:

– كتاب شناسي اصفهان، سجادي مهدي، سازمان ميراث فرهنگي

– گزارش آمار توريستهاي خارجي ايران سال 1370، وزارت ارشاد

– گزارش عملكرد سازمان صنايع دستي ايران سال 1366

– سفرنامه ناصر خسرو، به كوشش نادر رزين پور تهران، 1350

– سفرنامه پيتر دولاواله، ترجمه شجاع الدين شفا، تهران بنگاه ترجمه و نشر 1348

– جلوه هاي هنر اصفهان، جان زاده، علي، تهران 1366

فرمت : قابل ویرایش | WORD| صفحات :32

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد