شناسه پست: 15991
بازدید: 1245

تبليغات اينترنتي  در ايران تنگناها و راهكارها
فهرست مطالب
چكيده
1- مقدمه
2- اينترنت در ايران
3- تبليغات اينترنتي در ايران
4- تنگناها و محدوديتهاي تبليغات اينترنتي در ايران
4-1- سازمانهاي توليدي و خدماتي (تبليغ دهندگان)
4-2- شرکتهاي تبليغاتي
4-3- ناشران اينترنتي
4-4- دولت
4-5- مخاطبين تبليغات اينترنتي
5- راهكارهايي جهت بهبود وضعيت تبليغات اينترنتي در ايران
5-1- ناشران اينترنتي
5-2- شركتهاي تبليغاتي
5-3- سازمانهاي توليدي و خدماتي (تبليغ‌دهندگان)
5-3-1- برنامه‌ريزي تبليغات
5-3-2- طراحي تبليغات
5-3-3- جستجوي فضاي تبليغاتي
5-3-5- تسويه مالي
5-3-4- سنجش اثر بخشي تبليغات
5-4- دولت
6- نتيجه‌گيري
مراجع
پي‌نوشت‌ها
 
چكيده
اينترنت همراه با رشد روزافزون خود، كاربردهاي فراواني در صنايع مختلف يافته است. امروزه اينترنت بعنوان رسانه‌اي قدرتمند در اختيار صنعت تبليغات قرار گرفته است. بدليل ويژگي‌ها و مزيتهاي فراواني كه اينترنت در مقايسه با رسانه‌هاي سنتي دارد، تبليغات اينترنتي شاهد رشد فراواني در طي ساليان اخير بوده است. ولي اين روند در ايران از رشد قابل ملاحظه‌اي برخوردار نبوده است. اين مقاله به بررسي تبليغات اينترنتي در ايران مي‌پردازد. تنگناها و چالشهاي تبليغات اينترنتي در ايران مورد بررسي قرار گرفته و در ادامه با توجه به بازيگران اين صنعت راهكارهايي جهت بهبود وضعيت موجود ارائه شده است.
منبع : اين مقاله بخشي از مقاله «تبليغات اينترنتي در ايران: تنگناها و راهكارها» ارائه شده در سومين كنفرانس بين‌المللي مديريت – 29 آذر لغايت 1 دي‌ماه 1384است. به منظور جلوگيري از تكرار و هدايت سريعتر خوانندگان به سمت مطلب موردنظر، بخش مربوط به مباني تبليغات اينترنتي در اين مقاله، توسط سايت راهكار مديريت حذف شده است.
كليدواژه : تبليغات؛ تبليغات اينترنتي؛ بازاريابي؛ اينترنت


1- مقدمه
در كتب و متون مختلف تعاريف متعددي از تبليغات آمده است. بطور مثال مي‌توان به تعاريف ذيل اشاره كرد. تبليغات ‌فرآيند روشمند ارايه‌ اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد كالاها و خدمات‌ به‌ مشتريان‌ و ترغيب‌ و متقاعد كردن‌ مؤ‌ثر مصرف‌‌كنندگان‌ به‌ خريد كالاها و خدمات مي‌باشد (متولي 1372) و يا در تعريفي ديگر تبليغات را، ارائه غير شخصي اطلاعات كه معمولاً براي آن پول پرداخت مي‌شود و اغلب با هدف ترغيب براي خريد كالاها، خدمات و يا ايده از سوي افرادي مشخص و توسط رسانه‌هاي مختلف انجام مي‌پذيرد، تعريف نموده‌اند (تافلينگر 1996). همان طور كه در تعريف بالا اشاره شد، تبليغات از طريق رسانه‌هاي مختلفي انجام مي پذيرد، كه از آن جمله مي‌توان به روزنامه‌ها، مجلات، راديو، تلويزيون و ………………