شناسه پست: 1871
بازدید: 327

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول : بیان مسئله

بیان مسئله

 اهداف تحقیق

 اهمیت و ضرورت

  سوالات پژوهشی

 فصل دوم : پیشینه تحقیق

 پیشینه تحقیق

 فصل سوم : روش تحقیق

  روش تحقیق

 فصل چهارم : یافته های تحقیق

 پاسخ به سوالات پژوهشی

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری و بحث

پیشنهادات

 یادداشت ها

منابع مورد استفاده

 پیوست

فهرست جداول

 «چكيده»

پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان راهنمايي بر روي  دانش آموز و  معلم انجام گرفته است.

جهت گردآوري داده ها،  عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، يكي ويژه دانش آموزان با تعداد  سئوال و ديگري ويژه معلم با تعداد  سئوال تهيه و اجرا شد، كه بعد از تجزيه و تحليل داده ها نتايج حاصل به شرح زير مي باشد:اكثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت كتبي برگزار شود زيرا اين روش اضطراب دانش آموز را كاهش داده و نمره گذاري براي معلم را راحت تر مي كند.آنها معتقدند كه ارزشيابي به شيوه ي كيفي و توصيفي بهتر است و برگزاري روش عملي و شفاهي ارزشيابي با مشكلاتي مواجه است. اكثر معلّمان از وضع موجود ارزشيابي راضي هستند كه دلايل متفاوتي را براي آن مي توان بيان كرد. ارزشيابي به صورت عملي و شفاهي در تشخيص مشكلات يادگيري فراگيران و رفع ابهامات جزئي آنها مي تواند بسيار مؤثر باشد.