شناسه پست: 9532
بازدید: 380

گزارش کارآموزی در کارخانه تولیدی قطعات خودرو صنعتی میثاق

فهرست مطالب
فصل اول :
ویژگی های عمومی شرکت تولیدی – صنعتی میثاق …..
فصل دوم :
خط تولید شرکت تولیدی – صنعتی میثاق………….
فصل سوم :
فرآیندهای تولیدی صنعتی ……………………
فصل چهارم :
مبحث های .. مورد بررسی توسط واحد کنترل کیفیت ..
–       دستور العمل شماره گذاری ابزار آلات ………
–       دستور العمل آدیت محصول ………………..
–       کنترل محصول / مواد اولیه ………………
–       روش اجرایی اقدام اصلاحی / پیشگیرانه ……..
ویژگی های عمومی شرکت تولیدی – صنعتی میثاق
شرکت تولیدی و صنعتی میثاق یک شرکت خصوصی است که در سال ۱۳۶۲ با هدف افزایش ظرفیت تولیدی در داخل کشور و خود کفایی کشور در زمینه تولید قطعات خودرو در شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان کرج تاسیس گردید .
شرکت تولیدی و صنعتی میثاق در کرج – شهرکت صنعتی سیمین دشت – بعد از فلکه دوم شماره ۳۶ واقع شده است . شرکت قطعه سازان میثاق تولید انواع قطعات و مجموعه های فلزی خودرو از جمله : اگزوز ، جک ، سپر ، گلویی باک بنزین و زاپاس بند ، را برای خودرو سازان داخلی از جمله سایپا ، ایران خودور ، گروه بهمن (ایران وانت ) ، کرمان خودرو ، پارس خودرو و شرکت مرتب عهده دار می باشد . ظرفیت این کارخانه با در نظر داشتن نیاز بازار های داخلی و کارخانجات خودروسازی به تولید بالغ بر ۱۵۰۰ تن انواع اگزوز و ۱۲۰۰ تن در سال در زمینه سایر محصولات می باشد . همچنین در تولید انواع جک هیدرولیک ، جک مکانیکی و پانتوگراف نیز شرکت فعال می باشد .
این کارخانه از مجهزترین کارخانجات تولید قطعات خودرو می باشد و در این خصوص از بهترین ماشین آلات تولیدی از جمله انواع پرس های ضربه ای و هیدرولیک ، گیوتن ، تراش ، فرز ، خم کن و خط تولید مکانیزه اگزوز سازی استفاده می کند با راه اندازه کامل خط خودکار تولید انباره اگزوز در این شرکت ، ظرفیت تولید انواع اگزوز به ۳۰۰۰ تن در سال رسیده است . این کارخانه حدود ۷۵ نوع محصول تولید می کند که به تفکیک ۱۰۰۰-۵۰۰ گلویی اگزوز ، ۵۰۰-۳۰۰ اگزوز نیسان ، ۴۰۰-۳۰۰ اگزوز پژو در ماه تولید می کند .
این کارخانه با هدف بهبود کیفیت محصولات تولیدی خود اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی جهت ارتقای سطح دانش پرسنل ، ساخت و راه اندازی آزمایشگاه مجهز به دستگاههای تست مطابق با استاندارد های خودروسازان و ایجاد واحد طراحی مهندسی نموده است .