شناسه پست: 25933
بازدید: 472

دانلود مقاله بررسی اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان

بررسی اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان و رفع دشواری­های آنان

مقدمه

در زمینه بررسی اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان و رفع دشواری­های آنان، روانشناس و پزشک با مشکلاتی مواجه هستند که مربوط به سازش با محیط خانوادگی است.کودک قسمت اول زندگی خود را که همه می­دانند مهمترین قسمت از دوران زندگی است در خانواده خود می­گذراند.نخستین تجربه­ های سازشی وی با پدر و مادر و خواهران و برادرانش تحقق می­یابند: وقتی صحبت از تعارض است، با آنها در تعارض است.به قسمی که اختلالات روانزاد که در زمینه عاطفی یا عقلی بروز می­کنند همواره یا با تعارض­های ادیپی و یا با تعارض­های رقابت با برادر و خواهر در ارتباطند.این تعارض­ها همواره به وضوح با مصاحبه­ای که در خلال آن اختلالات را برای ما توصیف می­کنند آشکار نمی­گردند، چه آنچه خود را نشان می­دهد نتیجه است و نه علت که عمیق­تر و غالباً پنهان است.

بررسی اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان

این علت عمیق در واقع در بسیاری از موارد نا­هشیار است. نه پدر و مادر از آن خبر دارند و نه خود کودک. به دلیل آنکه تربیت بر آن مهر سکوت می­زند و آن را قلمرو ممنوع قسمتی از شخصیت اعلام می­نماید و به نوعی جامه حفظ ظاهر به واقعی­ترین افکار و احساسات می­پوشاند.

بحث و نتیجه­ گیری

باید یک بار دیگر متذکر شویم که در تست ترسیم خانواده مانند تست­های فرافکن دیگر، موضوع­های آشکار هر اندازه جالب باشند معمولاً اطلاعات کمتری در زمینه شخصیت عمیق فرد و مسائل وی در اختیار ما می­گذارند تا موضوع­های پنهان یعنی موضوع­هایی که در آنها  دفاع من، کم و بیش برکشاننده­ها سرپوش گذاشته است.این سخن بدان معناست که احساسات ادیپی که آشکارا در تست ترسیم خانواده متجلی می­شوند، واجد معنایی مرضی نیستند مگر در مواردی که از شدت قابل ملاحظه­ای برخوردار باشند.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۱۲۳

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد