مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران
شناسه پست: 22670
بازدید: 459

مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران

مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران حضور بانک های خارجی باعث ایجاد یک نظارت دقیق در بانکداری داخلی شده و شفافیت فعالیت های اقتصادی را بیشتر می کند.
اعلام برخی مقامات اقتصادی مبنی بر احتمال حضور بانک‌های خارجی در اقتصاد ایران، با توجه به سیستم بانکداری اسلامی و تفاوت عملکرد بانکهای داخلی و خارجی، زمینه بحث‌هایی در این ارتباط را فراهم کرده است. موافقان و مخالفان، هریک به بیان نظرات خود پرداخته و مباحثی را بیان کرده اند که البته با توجه به اینکه هر دو گروه، تردید دارند که حضور بانکهای خارجی در ایران در آیندۀ نزدیک محقق شود، حجم مباحث ارایه شده کم بوده و از بنیانهای علمی محکمی نیز برخوردار نیستند.

مقاله بررسی فعالیت بانکهای خارجی در ایران

تجارب جهانی
ورود بانک‌های خارجی در بسیاری از کشورها به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته، به طور باور نکردنی در دهه ۱۹۹۰ میلادی افزایش یافت. در میان سایر دلایل، این افزایش در ورود بانک‌های خارجی، بیشتر به این واقعیت برمی‌گشت که در اوایل دهه ۱۹۹۰ بسیاری از کشورها سیاست‌های آزاد سازی مالی را پیش گرفتند و به بانکهای خارجی اجازه دادند شعبات خود را در کشور آنها تأسیس کنند و به بانک‌های خود نیز دستور دادند که در کشورهای دیگر شعبه دایر کنند. با آزاد سازی ورود به بخش‌ مالی در کشورهای در حال توسعه درصد دارایی‌های کل بانک‌های خارجی به کل بانک‌ها از ۱۹ درصد در سال ۱۹۹۵ به ۴۲ درصد در سال ۲۰۰۰ رسید.پا به پای مشارکت گسترده در بخش تجارت کالاها سیاستگذاران دریافتند که حضور بانک‌های خارجی می‌تواند برای رونق بازار مالی و برای کل اقتصاد مفید باشد.

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۲۷

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید