شناسه پست: 26515
بازدید: 393

دانلود مقاله تأسیس و راه اندازی مهدکودک و آمادگی

تأسیس و راه اندازی مهدکودک وآمادگی روشنک

مقدمه

کودکان سرمایه های ارزشمند وسازنده آینده جامعه هستند. آموزش و پرورش در دوره کودکی که زمان شکل گیری شخصیت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات است. آینده فرد و جامعه را بنایی نهد و مسیر حرکت مملکت را مشخص می سازد.

توجه به مسائل و مشکلات کودکان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود و غفلت در رفع مشکلات آنان، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد. از این رو، سرمایه گذاری  و برنامه ریزی در آموزش و پرورش ابتدایی، از حساسترین و مهمترین وظایف دست اندر کاران و مسئولان جامعه است و باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد.

هدف ما در اینجا آشنا ساختن خواننده با خصوصیات، شیوه های شناخت، برقراری ارتباط صحیح، نحوه کارکردن و درنهایت رفع مشکلات کودکان است. برای نیل به این هدف ابتدا تعاریف، اهداف، تاریخچه، ضرورت و اصول راهنمایی و مشاوره کودک مورد بررسی قرار گرفته، سپس مطالبی درباره خصوصیات دوره کودکی ارائه شده است تا دست اندرکاران آموزش و پرورش و مشاوره کودک بتوانند رفتارهای عادی کودکان را از رفتارهای غیر عادی تشخیص دهند.

چکیـده

عنوان :آموزش وپرورش پیش ازدبستان

هدف من ازتهیه این پروژه این است که برای راه اندازی وتأ سیس یک مهداستاندارد باید این مراحل راطی کرد که مراحل عبارتنداز :

تعریف

اهمیت

ضرورت

برنامه ها ی آموزش وپرورش پیش ازدبستان

بازیهای کودکان

ودرمرحله آخر  برآورد هزینه  تأسیس یک مهد استاندارد

تأسیس و راه اندازی مهدکودک و آمادگی

فهرست مطالب

مقدمه     ۱۰

فصل اول  ۱۱

تعریف لغوی آموزش وپرورش ۱۲

تاریخچه آموزش وپرورش درایران  ۱۷-۱۳

اهمیت وضرورت آموزش وپرورش پیش ازدبستان   ۱۸

اهداف آموزش وپرورش  پیش ازدبستان    ۲۰-۱۸

استراتژی های آموزشی    ۲۰

برنامه های آموزش وپرورش پیش ازدبستان ۲۱-۲۰

آموزش پیش دبستانی (۱)  ۲۲-۲۱

برنامه های آموزشی  ۲۲

برنامه ریزی ومدیریت آموزشی  ۲۴-۲۲

آیا دوره پیش دبستانی لازم است ۲۴

فصل دوم   ۲۵

بررسی نظام آموزشی وپرورشی دردوره  پیش ازدبستانی

نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درفرانسه              ۳۲-۲۶

نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درانگلستان           ۴۵-۳۲

نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درپاکستان           ۴۵

نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان دراندونزی           ۵۶-۴۵

نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درهلند                 ۵۸-۵۶

نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درآلمان               ۶۰-۵۸

نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان دراتریش              ۶۱-۶۰

نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درلیبی                 ۶۶-۶۱

فصل سوم  ۶۷

نقش کودک درشکل گیری شخصیت کودک

نقش کودک درشکل گیری شخصیت کودک    ۶۸

آشنایی کودک باکودکستان  ۶۹-۶۸

اهمیت مهدکودک ۶۹

درچهاردیواری مهدکودک چه می گذرد۷۱-۶۹

نقش مهدکودک دررشد اجتماعی کودکان ۷۲-۷۱

نقش مهدکودک دراحیای ارزشهای فرهنگی  ۷۴-۷۲

انتظارات والدین از مهدکودک   ۷۵-۷۴

فصل چهارم

ویژگیهای کودکان ۶-۳ ساله ۷۶

ویژگی کودکان سه ساله ازنظر جسمی ، عاطفی ، هوشی وذهنی     ۷۷

ویژگی کودکان چهارساله   ۷۸

ویژگی کودکان پنج ساله    ۷۹

ویژگی کودکان شش ساله   ۸۰

رشد عاطفی اجتماعی آیا میدانید که ؟۸۴-۸۱

رشد جسمی حرکتی   ۸۶-۸۴

رشد زبان  ۸۸-۸۶

رشد شناختی  ۹۱-۸۸

رشد بیان خلاق ودرک زیباییها    ۹۲-۹۱

خصوصیات دوره کودکستانی    ۹۲

رشد جسمانی     ۹۳-۹۲

رشدحسی حرکتی   ۹۴-۹۳

رشد ذهنی ۹۵-۹۴

رشدعاطفی  ۹۷-۹۶

دووسه سالگی   ۹۹-۹۷

سه وچهارسالگی   ۱۰۲-۹۹

پنچ وشش سالگی     ۱۰۳-۱۰۲

فصل پنجم    ۱۰۴

بازیهای کودکان     ۱۰۵

کودکان وبازی   ۱۰۶

نوع وبازی  ۱۰۶

بازی وورزش درروایات اسلام     ۱۰۷

همبازی کودک   ۱۱۰-۱۰۸

شکایت ازبازی کودکان درکوچه ها ۱۱۰

والدین بی خیال  ۱۱۱-۱۱۰

نکات مهم درانتخاب همبازی برای کودکان    ۱۱۱

محیط بازی    ۱۱۳-۱۱۱

کنترل محیط بازی ۱۱۳

سرکشی ازبازیهای کودکان   ۱۱۴

مقداربازی    ۱۱۷-۱۱۵

بازی وخلاقیت  ۱۱۹-۱۱۷

بازی ۱۲۱-۱۱۹

ارزشهای بازی  ۱۲۴-۱۲۱

آب بازی ۱۲۶-۱۲۴

نکات ایمنی برای آب بازی ۱۲۶

راههای بازی باآب۱۲۹-۱۲۷

رشد ذهنی وشناختی  ۱۳۱-۱۲۹

رشد عاطفی اجتماعی  ۱۳۴-۱۳۱

فصل ششم  ۱۳۵

فرضیه شناختی – رشدی پیاژه   ۱۳۵

مراحل ۲و۳ اندیشه پیش ازعمل ۷-۲ سالگی ۱۳۶

رشد فعالیت نمادین  ۱۳۸-۱۳۶

تعقل علمی    ۱۳۹-۱۳۸

طبقه بندی  ۱۴۰-۱۳۹

اندیشه اجتماعی       ۱۴۲-۱۴۰

قضاوت اخلاقی  ۱۴۲

زنده گرایی   ۱۴۴-۱۴۲

خلاصه ونتیجه      ۱۴۵-۱۴۴

فصل هفتم    ۱۴۶

گفتگو بافرخنده مفیدی   ۱۵۲-۱۴۶

فصل هشتم    ۱۵۳

آیین نامه تأسیس ، انحلال واداره مهدکودک  ۱۸۸-۱۵۳

نیروی انسانی        ۱۸۹

چارت سازمانی     ۱۹۰

هزینه تأسیس مهد   ۱۹۵-۱۹۱

برنامه کلاسی آمادگی   ۱۹۶

برنامه کلاسی ۴-۳ ساله ها  ۱۹۷

برنامه غذایی ۱۹۷

فصل نهم

ضمائم وپیوستها

فهرست منابع ومآخذ

فهرست منابع ومأخذ

۱- آموزش وپرورش پیش ازدبستان – ترجمه فرخنده مفیدی . دفترنشر فرهنگ اسلامی  تهران ۱۳۸۰

۲- اسلام وتعلیم وتربیت ج ۲ . ابراهیم امینی ص ۲۲۱و ۲۲۲

۳- روانشناسی رشد ( جزوه )

۴- روانشناسی تربیتی ( جزوه )

۵- راهنمایی ومشاوره کودک – دکترعبداله سفیع آبادی – وزارت فرهنگ وارشاداسلامی

۶- غررالحکم ۵۴/۸

۷- میزان الحکمه ج۱۰ ، ح ۲۲۴۵۰

۸- نشریه ایران سال دهم – شماره ۲۹۶۴   آبان ۱۳۸۳

۹- آدرس سایت اینترنتی      www.iranculture.org

۱۰- آدرس سایت اینترنتی   www.kho- ps.TAL IF.NET

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۲۰۰

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد