مقاله تاثيرات زيست محيطی تکنولوژی هسته ای
شناسه پست: 22630
بازدید: 454

مقاله تاثیرات زیست محیطی تکنولوژی هسته ای

مقاله تاثیرات زیست محیطی تکنولوژی هسته ای از میان همه انواع منابع انرژی ، انرژی هسته ای شاید کمترین تاثیر را بر محیط زیست شامل آب ، خاک ، زیستگاههای طبیعی ، گونه ها و منابع هوا داشته باشد …. انرژی هسته ای کارآمد ترین منبع انرژی است زیرا با کمترین تاثیر بر محیط بیشترین میزان الکتریسیته را تولید می کند.انرژی هسته ای بزرگترین منبع انرژی بدون تصاعد گازهای آلوده کننده در جهان است. کارخانجات نیروی هسته ای هیچ یک از آلوده کننده های هوا مانند گوگرد و ذرات معلق یا گازهای گلخانه ای که موجب تشکیل شکاف در لایه ازن جو زمین شده و در نتیجه تهدیدی برای اتمسفر ما هستند را تولید نمی کنند و نیازمند محدوده نسبتا کوچکی هستند و از دیگر تاثیرات منفی بر محیط زیست بطور موثر می کاهند.

مقاله تاثیرات زیست محیطی تکنولوژی هسته ای

استفاده ازاین انرژی به جای منابع دیگر به حفظ هوای پاک کمک می کند ، از شرایط اقلیمی زمین محافظت نموده ، مانع تشکیل شکاف در لایه ازن جو زمین می شود و از باران اسیدی نیز جلوگیری می کند.همانطور که اشاره شد انرژی هسته ای یک منبع عاری از تصاعد گازهاست چراکه برای تولید برق چیزی را نمی سوزاند. در سال ۲۰۰۴ کارخانجات نیروی هسته ای ایالات متحده از ورود ۳٫۴۳ میلیون تن دی اکسید سولفور ، ۱٫۱ میلیون تن اکسید نیتروژن و ۶۹۶٫۶ میلیون متریک تن دی اکسید کربن به اتمسفر زمین جلوگیری کردند.

مقاله تاثیرات زیست محیطی تکنولوژی هسته ای

بیش از یک سوم مجموع کاهش تصاعد گازهای گلخانه ای در سال ۲۰۰۴ نسبت به سال قبل ، به کمک کارخانجات نیروی هسته ای ایالات متحده صورت گرفت.آب تخلیه شده از یک کارخانه نیروی هسته ای حاوی هیچگونه ماده آلوده کننده مضری نیست و با استانداردهای تنظیمی تعدیل دما که برای حفظ حیات آبزیان وضع شده مطابقت دارد. این آب برای خنک کردن بکار می رود و هرگز در تماس با مواد رادیو اکتیو قرار نمی گیرد. اگر آب یک کارخانه آنقدر گرم باشد که حیات آبزیان را به خطر بیندازد ، پیش از آنکه به رودخانه ، دریاچه یا ساحل منبعی که از آن تامین شده ، تخلیه گردد ، خنک می شود. برای خنک کردن این آب ، آنرا در یک حوضچه خنک کننده با آب مخلوط کرده و یا از طریق یک برج خنک کننده پمپ می شود.

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۴۲

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید