شناسه پست: 19750
بازدید: 383

كنترل توربينها توسط PLC
بشر همواره به فکر استفاده از ابزارها و روشهايی است که نقايص فيزيکی و ذهنی خود را مرتفع ساخته و به يک تکامل نسبی در اين خصوص نايل گردد و حداکثر بهره جويی را در مقاطع زمانی مشخص با هزيه کمتر و کيفيت بالاتر کسب کند.
استفاده از وسايل اندازه گيری و کنترل به منظور صرفه جويی در بکارگيری نيروی انسانی، افزايش دقت و در جهت تأمين ايمنی کارکنان و تأسيسات هر روز روند روبه رشدی دارد. هرچندکه سيستمهای کنترلی نيوماتيکی و الکترونيکی ، در جهت عدم وابستگی،مناسب است اما بدليل تكامل صنعت، دستگاههای قديمی از رده خارج شده و استفاده از دستگاههای جديد کنترلی و هوشمند اجتناب ناپذير می گردد. امروزه با مطالعات و بررسيهای فراوان و پيشرفت در تکنولوژی ديجيتال و بهره گيری از پروتکل های مخابراتی، سيستمهای کنترل جديدتری  ارائه می گردد که امتيازات بيشتری نسبت به گذشته داشته و بسرعت جايگزين سيستمهای آنها می گردند.
در مجموع، بکارگيری کليه عناصر ابزارها و جريانهايی که در فرايند يک صنعت منجر به افزايش بهره وری و يا بهينه سازی توليد محصول به هر لحاظ می گردد، پديده ای است بنام اتوماسيون صنعتی ؛ که اهداف زیر را دنبال میکند:
1)     بهينه سازی توليد محصول و يا جريان فرآيند
2)     رعايت کليه شاخص های استاندارد با استفاده از منابع آماری تجربی
3)     بالا بردن حفاظت و امنيت سيستم، با استفاده از ابزارهای مناسب و برنامه ريزی شده
4)     استفاده از ماشين آلات و تجهيزات بجای نيروی انسانی متخصص.
نقش نيروی انساني در اجرای خودکار فرآيند که در تمام   مراحل فقط کاربرد   ماشين آلات و ابزار کنترلی و  اپراتوری اجرای عمليات توسط دستگاههاست.
5)     کاهش زمان در تصميم گيری و کنترل فرآيند
6)     کاهش هزينه در پژوهش، توليد و عمليات …………..