شناسه پست: 24712
بازدید: 402

دانلود پاورپوینت بررسي کاربرد هاي پردازش تصوير

مقدمه

مقدمه اي بر پردازش تصوير

در هر سيستمي و با هر عملکردي براي تصميم گيري به داده هاي ورودي احتياج داريم. اين ورودي ها ميتوانند از يک سنسور صوتي, سنسور فاصله سنج , سنسور مادون قرمز , ميکروفن و با تصاوير ارسالي از يه دوربين باشد.امروزه پردازش تصوير بهترين ابزار براي استخراج ويژگي ها و تحليل موقعيت و در نهايت تصميم گيري صحيح مي باشد. در مورد انسان نيز به همين صورت است, اطلاعات از طريق چشم به مغز ارسال مي شوند و مغز با پردازش اين اطلاعات تصميم نهايي را گرفته و فرمان را صادر مي کند.هدف از پردازش تصوير پياده سازي عملکرد ذهن انسان در قبال داده ها و انجام پردازش هاي خاصي براي استخراج ويژگي مورد نياز براي رسيدن به هدف از پيش تعيين شده مي باشد.

1 – چند تعريف

پيکسل

کوچکترين جزء PIXEL است . پيکسل مخفف Picture Element به معني المان تصوير است. يک تصوير متشکل از تعداد زيادي پيکسل است که در کنار هم قرار گرفته اند . در واقع زماني که با يک دوربين ديجيتال عکس مي گيريد اگر رزولوشن دوربين شما 640480x باشد به اين معني است که ماتريس با ابعاد 640480x در اختيار شماست که 640 پيکسل در طول و 480 پيکسل در عرض دارد . به ازاي هر پيکسل يک سلول نوري در دوربين وجود دارد. شدت نور اين سلول نوري مقدار عددي را براي اين پيکسل تعيين مي کند. به طور مثال به ازاي رنگ سياه مقدار صفر در پيکسل ذخيره مي شود و به ازاي رنگ سفيد مقدار 255 در آن ذخيره مي شود.

هيستوگرام

هيستوگرام در واقع همان نمودار ميله اي افزوني هر رنگ مي باشد, به عنوان مثال تعداد پيکسل هايي که حاوي رنگ شماره 75 هستند 25 عدد  است . از هسيتوگرام براي آستانه گيري استفاده

مي شود.

آستانه گيري (  Threshold )

فرض کنيد مي خواهيد از يک عکس 16 بيتي يک تصوير سياه و سفيد بسازيد . براي اين کار بايد تک تک پيکسل ها را با مقدار مشخصي مقايسه کنيد اگر بزرگتر از آن مقدار مشخص بود به جاي آن رنگ سفيد و اگر کوچکتر بود به جاي آن مقدار سياه قرار مي دهيم . به اين کار آستانه گيري با Threshold مي گويند .

فرمت : PPT | صفحات : 54

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد