شناسه پست: 9058
بازدید: 399

روابط عمومی در ایران و جهان

فهرست مطالب
تشکر و قدرداني 2
تقديم به پدر و مادرهاي عزيزمان 3
پيشگفتار 8
مقدمه 9
تعريف روابط عمومي 9
فصل اول- اهميت، نقش و کارکرد روابط عمومي 10
فصل دوم 14
انجمن ها و نهادهاي حرفه اي و تخصصي روابط عمومي در ايران و جهان 14
هدف: 15
اهداف انجمن هاي روابط عمومي 16
اهداف انجمن هاي روابط عمومي 16
انواع روابط عمومي 18
عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومي 20
انجمن هاي روابط عمومي در جهان 21
انجمن هاي بين المللي روابط عمومي 22
تاريخ روابط عمومي در ايران 22
جمع بندي 23
فصل سوم 25
انجمن ها و مؤسسات و شراکت هاي بزرگ روابط عمومي در جهان 25
انجمن هاي جهاني روابط عمومي: 26
انجمن جهاني ارتباط گران بازرگاني 26
انجمن هاي افکار عمومي 27
تاريخچه AAPOR 27
انجمن جهاني افکار عمومي AAPOR 29
قسمت پنجم : 31
اکثريت لازم براي مذاکره: 31
قسمت ششم: 32
قسمت هفتم 32
انجمن اجرايي 33
اعضا 34
انجمن اجرايي و کميته ها 35
قسمت اول 35
قسمت دوم 35
راي دادن و هدايت تجارت 38
خزانه و سرمايه 39
زبان 39
نمادهاي روابط عمومي در ايالات متحده امريکا 39
انجمن روابط عمومي امريکا 39
روابط عمومي در قاره اسيا 40
روابط عمومي در قاره اروپا 40
روابط عمومي در قاره افريقا 41
فصل چهارم-روابط عمومي سياره اي 42
روابط عمومي در عصر حاضر 43
جهاني شدن روابط عمومي 43
اينده روابط عمومي 44
جايگاه روابط عمومي در ايران 45
روابط عمومي در هزاره سوم 46
جمع بندي 51
فصل پنجم-مفهوم مديريت و روابط عمومي 53
مقدمه 54
ويژگي هاي يک مدير روابط عمومي انديشمند 54
کاستي هاي مديريت روابط عمومي 55
جمع بندي 57
فصل ششم 60
کاربرد اينترنت در روابط عمومي 60
پست الکترونيکي 64
مجله الکترونيک 64
برد الکترونيکي 65
تلفن گويا 65
مجله ويدئويي 66
ماهواره 66
نتيجه گيري 67
 پيشگفتار
 شايد سخن گفتن مکرر درباره اهميت کار روابط عمومي از يک سو و مشکلات و ضعف ها و ناتواني هاي روابط عمومي موجود از سوي ديگر در نگاه اول ملال اور به نظر برسد اما بي ترديد ارائه الگوي مناسب براي توسعه روابط عمومي در ايران مستلزم برسي و کنکاش در ان و بهره مندي از جديدترين نظريه هاست که اگر با تجربه هاي حرفه اي دست اندارکاران همراه شود مي‌تواند الگوي ايده ال روابط عمومي در ايران را بدست دهد.
 مقدمه
 تعريف روابط عمومي
جي اي گرونيک نظريه پرداز معاصر روابط عمومي را مديريت ارتباط بين يک سازمان در اين رشته و همگان هايي مي‌داند که با ان سروکار دارند.
رکس هارلو که از پيشقدمان روابط عمومي در جهان است و تاليفات گوناگوني در اين رشته دارد اين تعريف را پيشنهاد مي‌کند:
روابط عمومي عبارت است از دانشي که بوسيله ان سازمان ها اگاهانه مي‌کوشند به مسئولت اجتماعي خويش عمل نمايند تا بتوانند تفاهم و پشتيباني کساني را که براي مؤسسه اهميت دارند بدست اورند.
درواقع روابط عمومي هنري است که به کمک ان مي‌توان مؤسسه، سازمان و فرد مورد علاقه و احترام کارمندان، مشتري ها و مردمي که با ان سروکار دارند قرار داد. روابط عمومي بخشي از وظايف مديريت سازمان است. عملي است ممتد، مداوم و طرح ريزي شده که از طريق ان افراد و سازمان ها مي‌کوشند تا تفاهم و پشتيباني کساني را که با انها سروکار دارند بدست اورند…