شناسه پست: 28758
بازدید: 428

دانلود کاراموزی کامپیوتر – سیستم آموزش و پرورش

مقدمه :

بی تردید اعتبار و ارزش هر جامعه ای بستگی به میزان معرفت و دانش و رشد علمی وفرهنگی آحاد آن جامعه داشته و در این میان آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم فرابخش که حیاتی ترین عامل توسعه یعنی « انسان » در آن رشد یافته و به بار و بر می نشیند بیش از دیگر سازمانها  و نهادها باید مورد توجه قرار گیرد .امانباید فراموش کرد که رسالت عظیم انسان سازی که وظیفه اصلی انبیاء نیز بوده نیاز به همت مضاعف تمامی رسولان فرزانه تعلیم و تربیت داشته و تا خود نخواهیم و تا متولیان اصلی دانش و معرفت خود به حرکت در نیامده و اثر بخشی آموزش و پرورش را به اثبات نرسانند یقینا انتظار توجه و حمایت مادی و معنوی ازدیگران ، آب در هاون کوفتن است .

تاریخچه آموزش و پرورش استان گلستان

پایه های نخستین نظام آموزشی در دوره اسلامی از مساجد آغاز گردید . در قرون اولیه در جوار مساجد حجره هایی بنا گردید تا آموزش قرآن کریم ، صرف ونحو و سایر علوم ممکن گردد . بنابراین در طول هزار و سیصد سال شهرهای قدیمی استان گلستان از مکتب خانه ها و مدارس پیشرفته دینی برخوردار بود.

نظام آموزشی جدید با نفی بنیادهای نظام آموزشی کهن اصول جدیدی در برنامه ریزی آموزشی و ارزشیابی پدید آورد که پایه های نظام آموزشی جدید ما را تشکیل می دهد . در دوره قاجاریه امیرکبیر به دایر نمودن مدرسه دارالفنون مطابق رویه آموزشی اروپایی ها نمود . از آن پس در سایر مناطق ایران مانند استرآباد (گرگان ) ، علی آباد کتول و بندر گز نیز چنین مدارسی پایه گذاری گردید . این مدارس از ابتدا با تشویق و حمایت نماینده حکومت درمراکز استانها پدید آمد .

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات :۷۷

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید