شناسه پست: 26111
بازدید: 446

دانلود مقاله کاربرد نانو مواد در صنعت ساختمان

نانوتكنولوژي چيست و چرا به اين نام معروف شده است زمينه دخالت اين تكنولوژي چيست ؟

نانوتكنولوژي، توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستم‌هاي جديد با در دست گرفتن كنترل در ابعاد مولكولي و اتمي است يعني نانوتكنولوژي با ابعاد نانومتر در ارتباط است.در حقیقت خواص و رفتار مواد در ابعاد نانو با آنچه که ما هم اکنون از مواد مشاهده می کنیم متفاوت است. بنابراین اگر می خواهیم خاصیت معینی را در ابعاد نانو نیز داشته باشیم باید به دنبال موادی بگردیم که در ابعاد نانو آن خاصیت را داشته باشند.

به عنوان مثال برای نیرو محرکه در حد نانو احتیاج به موتور و … نیست بلکه از ارتعاش مولکولها به عنوان نیرو محرکه استفاده می گردد. از همين تعريف ساده بر مي‌آيد كه نانوتكنولوژي يك رشته جديد نيست،‌ بلكه رويكردي جديد در تمام رشته‌ها است.

مقاله کاربرد نانو مواد در صنعت ساختمان

براي نانوتكنولوژي كاربردهايي را در حوزه‌هاي مختلف از غذا،‌ دارو، تشخيص پزشكي، بيوتكنولوژي، الكترونيكي كامپيوتر، ارتباطات، حمل و نقل، انرژي، محيط زيست، مواد،‌ هوافضا و امنيت ملي برشمرده‌اند.

به عنوان نمونه ای دیگر دانشمندان توانسته اند لوله ای تو در تو را ایجاد نمایند به طوری که یک اتم می تواند در داخل آن حرکت کند و درازای این لوله به اندازه سه برابر استوا می باشد . هدف از این پروژه این است که بتوانند به اتم سرعتی در حد نور بدهند.لازم به ذکر است که کاربرد های نانو تکنولوژی سری است كاربردهاي وسيع اين حوزه همراه با پيامدهاي اجتماعي، سياسي و حقوقي آن اين تكنولوژي را به عنوان يك زمينه فرا رشته‌اي مطرح نموده است. بنابراين اين حوزه نيازمند سياستگذاري تحقيقاتي متمركز است. نانوتكنولوژي، مقوله‌اي نيست كه به يك آزمايشگاه يا يك تيم تحقيقاتي به سرانجام برسد؛ دانلود مقاله کاربرد نانو در صنعت ساختمان

منابع

www.omran-ag.ir

www.architecture.blogfa.com

www.nano.ir

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات :36

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد