شناسه پست: 12470
بازدید: 311

بررسي فوايد برگزاري دوره هاي آموزشي IT براي معلمان
فهرست مطالب
پيشگفتار
فصل اول : كليات
مقدمه
بيان مساله
اهميت و ضرورت تحقيق
بيان فرضيه ها
تعريف واژه ها و اصطلاحات در تحقيق
محدوديتهاي تحقيق
اهداف تحقيق
روش تحقيق
 فصل دوم : سابقه تحقيق
سابقه تحقيق
قسمتهاي تشكيل دهنده دوره هاي IT
الف – ويندوز
ب – اينترنت
ج – WORD
د POWER POINT
فصل سوم  : روش تحقيق
آزمودنيها و روش گزينش آنها
روش جمع آوري اطلاعات
متغيرهاي تحقيق
متغير مستقل
متغير وابسته
روش هاي آماري
فصل چهارم : تجزيه و تحليل يافته ها
جدول شماره 1
توزيع فراواني و درصد نظر سنجي ضرورت برگزاري اين دوره در همه مقاطع مربوط به سوال يك : به نظر شما گذراندن اين دوره ها براي معلمان تمام مقاطع ضروريست ؟
جدول شماره 2
توزيع فراواني ودرصد نظر سنجي از استفاده از خدمات كامپيوتري امري اجتناب ناپذير است .
جدول شماره 3
توزيع فراواني و درصد تاثير اين دوره ها در ارتقاء شغلي معلمان مربوط به سوال 3:
جدول شماره 4
توزيع فراواني و درصد در خصوص كيفيت اين دوره ها
جدول شماره 5
توزيع فراواني و درصد كارايي در خصوص پيشرفت كاري
جدول شماره 6
توزيع فراواني و درصد در خصوص مدت برگزاري
جدول شماره 7
توزيع فراواني و درصد رضايت از گذراندن اين دوره ها
جدول شماره 8
توزيع فراواني و درصد در خصوص افزايش اطلاعات شغلي
جدول شماره 9
توزيع فراواني و درصد در خصوص اينكه اين دوره ها از طرف آموزش و پرورش از وي طرح و نقشه برگزار مي گردد .
جدول شماره 10
توزيع فراواني و درصد موفقيت گذراندن اين دوره ها
جدول شماره 11
توزيع فراواني و درصد استفاده بهتر از وقت توسط اين دوره ها
جدول شماره 12
توزيع فراواني و درصد در چه صورت كارايي بهتري دارد ؟
جدول شماره 13
توزيع فراواني و درصد مواجه شدن با مشكل در شركت كلاسها
جدول شماره 14
توزيع فراواني و درصد استفاده از كامپيوتر براي برنامه ريزي
جدول شماره 15
توزيع فراواني ودرصد توانايي استفاده از روشهاي تدريس جديد
نمودار شماره 1
مربوط به فرضيه شماره يك : برگزاري دوره هاي IT سبب مي گردد تا معلمان با مهارتهاي استفاده از كامپيوتر آشنا شوند .
نمودار شماره 2
مربوط به فرضيه شماره 2 : اين دوره هاي آموزشي موجب مي گردد تا معلمان با مهارت استفاده از كامپيوتر بتوانند وارد بخش اينترنت شده با الگوهاي جديد تدريس آشنا شوند .
نمودار شماره 3
مربوط به فرضيه شماره 3 : اين دوره ها سبب مي شود تا معلمان بتوانند از حداقل زمان استفاده مطلوب را ببرند .
فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري
خلاصه تحقيق
نتيجه گيري كلي
پيشنهادات
پيوست
فهرست منابع
فصل اول : طرح تحقيق
مقدمه
در عصري كه هر روز با تغييرات ودگر گوني هاي شديد مواجه هستيم موفقيت برنامه هاسي آموزشي و پرورشي بستگي كامل با شايستگي معلمان عالم و متخصص و متعهد دارد . شعار آشنايي كه بسان ضرب المثل تا كنون از فرمايشات رسول اكرم ( ص ) در زبان مردم است : زگهواره تا گور دانش بجوي مي باشد كه هيچ وقت مثل امروز سر لوحه فعاليتهاي آموزشي قرار نگرفته است . توسعه سرمايه انساني به افزايش سطح دانش و معلومات ، مهارتها و فنون و استعدادهاي كليه آحاد جامعه اطلاق مي گردد كه از طريق مختلف عملي مي گردد .
متداول ترين راه تحقق اين هدف از طريق آموزش و پرورش رسمي است كه از دبستان آغاز شده و تا تحصيلات عالي ادامه دارد . توسعه نيروي انساني از طريق آموزشهاي مجدد آموزش ضمن خدمت ، كار آموزي و آموزش بزرگسالان و عضويت در گروه هاي سياسي و مذهبي عملي مي گردد .
طرح تحقيق
امروزه اين انديشه قوت گرفته است كه اگر جامعه اي بخواهد نظامهاي اقتصادي ، صنعتي ، سياسي ، فرهنگي و اجتماعي خويش را دگرگون سازد و آن را مقتضيات و نيازمنديهاي جديد منطبق نمايد ناچار است كه سياست جامعي در توسعه نيروي انساني داشته باشد . اين امر ميسر نمي گردد مگر اينكه از نظام تعليم و تربيت متوقع بود . ماهيت شكاف رو به گسترش شمال و جنوب بيش از جنبه هاي آن حائز اهميت است زيرا مسئله شكاف قدرت و دانش در ميان است . تحول اطلاعات و فن آوري مرتبط با آن در مغرب زمين، گسترش چنين شكافي را دامن مي زند. با بررسي سير تحول توسعه تاريخي در مي يابيم كه جامعه بشري از مرحله شكار به كشاورزي و آنگاه به جامعه صنعتي توسعه يافته و اخيراً نيز به جامعه اطلاعات متحول شده است . بشر وارد يك دوره انتقال از يك جامعه صنعتي به يك جامعه اطلاعاتي شده است و اكنون در آستانه يك دوره ابداع فن آوري اجتماعي قرار دارد كه تلقيني از كامپيوتر و فن آوري است . اساس و ماهيت چنين دوره اي مبتني بر اطلاعات نامرئي است كه سبب تحولات غير قابل پيش بيني در جامعه مي شود . چنين انتقال از تحول بهره وري نيز يكي كالاي مادي به بهره وري اطلاعات نشات مي گيرد . كه مالاً به تحولات اساسي در ارزشها و گرايش هاي فكري انسان و سر انجام  در ساختارهاي سياسي و اجتماعي  منتهي مي گردد . انجام پديده انتقال و بي سوادي به منزله يك مشكل اساسي جهان همچنان باقي است در سالهاي اخير كتابها و مقالات متعددي در مورد مسئله بي سوادي به رشته تحرير درآمده و جملگي حاكي از آن است كه هنوز ميليونها انسان از ابتدايي ترين مهارتها ( خواندن ، نوشتن ) براي تعهدي ساده ترين امور و وظايف زندگي روزمره خود محروم اند . پيچيده شدن زندگي و تحول جامعه از حالتي ساده به وضعيتي صنعتي و نياز جامعه به برخورداري از دانش رشد يافته امروزي پوياي متحرك نسل جديد را به منظور كسب مدارج علمي در عصر معاصر ايجاب مي كند .
تعليم و فراگيري علوم در تمامي سطوح و در همه اوقات يك فرضيه الهي شمرده مي شود . در اين راستا آموزش و پرورش نبايد به سياست سازماني خود از طريق آموزشهاي ضمن خدمت به منظور تامين نيروهاي كمي و كيفي كارآمد مورد نياز با گزينش داوطلبان واجد شرايط از بين معلمان متناسب با وظايف شغلي آنان و كارمندان اداري به آنها آموزشهاي لازم را بدهد . امروزه آموزش ضمن خدمت جايگاه مهمي در سيستمهاي آموزش جهاني دارد . در حقيقت آموزش ضمن خدمت پلي است بين كارداني ذاتي معلمان و كارداني مورد نياز فعلي او در جامعه …..