مقاله بررسی موانع و راهکارهای بهبود فرآیند مدیریت دانش آموزان مدارس شبانه روزی
شناسه پست: 22909
بازدید: 1326

مقاله بررسی موانع و راهکارهای بهبود فرآیند مدیریت دانش آموزان مدارس شبانه روزی

مقاله بررسی موانع و راهکارهای بهبود فرآیند مدیریت دانش آموزان مدارس شبانه روزی بهره‌مند نمودن افراد جامعه از خدمت آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های مهم متولیان امر تعلیم و تربیت در کشورمان است که افراد حائز شرایط را وارد چرخه رسمی علم و تحصیل نماید و به عبارتی «آموزش برای همه را» عملی سازد. لذا کاهش نرخ بی‌سوادی و تحت پوشش قراردادن فراگیران و افزایش پوشش تحصیلی یکی از دغدغه‌های مسئولین نظام آموزشی علی‌الخصوص در مناطق محروم و کم برخوردار می‌باشد.

در این راستا یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در مناطق محروم ایجاد مراکز شبانه‌روزی است که می‌بینیم با سرمایه‌گذاری قابل توجهی اعم از انسانی و مالی و تجهیزاتی تاسیس شده است که هرساله با جذب و نگهداری درصد قابل ملاحظه‌ای از دانش‌آموزان فعالیت آموزش و پرورش خود را شروع می‌نمایند، زیرا با توجه به اهمیت و جایگاه مدارس شبانه‌روزی شناخت عواملی که در تحت پوشش بردن بیشتر دانش‌آموزان موثر است و چگونگی نگهداری پویای فراگیران در جهت تحقق هدفهای آموزشی از موضوعات اساسی در سیستم مدارس شبانه‌روزی است که بایستی مورد مداقه قرار گرفته و تدابیر اثربخش‌تری در این خصوص اتخاذ نمود.
در حقیقت به خاطر رسیدن به هدفهایی چون کاهش افت تحصیلی، ارتقاع و سطح کیفی آموزش، استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکانات در مناطق کم‌ جمعیت، توجه به مقوله نگهداری و جذب فراگیران در مدارس شبانه‌روزی را ضروری می‌سازد.

مقاله بررسی موانع و راهکارهای بهبود فرآیند مدیریت دانش آموزان مدارس شبانه روزی

فهرست مطالب

فصل اول
طرح تحقیق
مقدمه
۲-۱ : بیان مساله
۳-۱: اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق
۴-۱: اهداف تحقیق
۵-۱: سوالات تحقیق
۶-۱: تعاریف عملیاتی متغییرها
۷-۱: محدودیتهای تحقیق و محقق
مفاهیم سیستم
مفاهیم:
تعریف:
عناصر سیستم
ورودیها
فصل دوم
ادبیات تحقیق
نگرش سیستمی
الگوی بنیادی ولی معمولی سیستمها
اختصاصات سازمان اداری در تحلیل سیستمی
تفکر سیستمی
ویژگی‌های نظریه عمومی سیستم‌ها
درجات سیستم از نظر بولدینگ
استفاده از تحلیل سیستمی در برنامه‌ریزی آموزش درسی
کلاس به صورت زیرسیستم مدرسه
سابقه مدارس  شبانه روزی در آموزش و پرورش منطقه کاغذکنان
آمار کلاسهاو تعداد دانش آموزان مدارس شبانه روزی
سرانه و جیره غذایی مدارس شبانه روزی در سالتحصیلی (۸۲-۸۱ )
روستاهای تحت پوشش مدارس شبانه روزی
روستاهای دارای دانش آموزان حائز شرایط ورودی به مدارس شبانه روزی
ارتقای پایه تحصیلی در مدارس شبانه روزی نسبت به سایر مدارس منطقه کاغذ کنان
جایگاه مدارس شبانه روزی منطقه کاغذ کنان در استان آذربایجان شرقی خرداد۸۲

مقاله بررسی موانع و راهکارهای بهبود فرآیند مدیریت دانش آموزان مدارس شبانه روزی

فصل سوم
روش تحقیق
روش گردآوری داده‌ها
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
یک تحلیل سیستمی
عوامل موثر در ادامه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی
عوامل موفقیت دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی
تاثیر میزان عوامل در ترک تحصیل دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی
میزان تاثیر عوامل در عدم ثبت نام و عدم ادامه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی
فصل پنجم
خلاصه، ‌نتیجه‌گیری و پیشنهاد
جمع بندی سیستمی
خلاصه و نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و ماخذ
اساسنامه مدارس شبانه‌روزی
اساسنامه مدارس شبانه‌روزی
فصل اول: کلیات
فصل دوم: شرایط و نحوه تأسیس
فصل سوم: سازمان اداری آموزشی و نحوه اداره مدارس شبانه روزی
فصل چهارم: شرایط پذیرش و تحصیل دانش آموز
فصل پنجم: سایر موارد
چارت سازمانی مدارس شبانه روزی
نمونه پرسشنامه

مقاله بررسی موانع و راهکارهای بهبود فرآیند مدیریت دانش آموزان مدارس شبانه روزی

با عنایت به اهداف مصوب و تخصیص منابع در هر سازمان ، مدیریت آن سازمان موظف است در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر اقدامات لازم و موثری را انجام دهد امورات شبانه روزی نیز به تبعیت از تعریف مدرسه »مدرسه سازمانی است که برمبنای معیارهای رسمی تاسیس می‌شود و با نظارت ادارات آموزش و پرورش ، مسئولیت اجرای برنامه‌های مصوب پرورشی و آموزشی کشور را در سطح تحصیلی معین عهده دار می‌گردد.« جهت اجرای صحیح و اثر گذاربر برنامه های مصوب آموزشی و پرورشی موظف است اقدامات موثری را انجام دهد .
یکی از عناصر مهم هر سیستم آموزشی ، دانش آموزان آن سیستم می‌باشند بدون تردید توجه و عدم توجه به مقوله دانش آموزان در شبانه روزیهای کاغذکنان در تحقق و عدم تحقق اهداف مورد نظر نقش به سزایی دارد با توجه به امکانات و تجهیزات و منابع انسانی که صرف می شود حائز اهمییت بسیاری است .
لذا این تحقیق به مطالعه موانع و راهکارهای بهبود فرایند مدیریت دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی کاغذکنان بارویکرد سیستمی می پردازد سپس توصیه های لازم را جهت برنامه ریزی موردی آموزشگاهی به مدیران شبانه روزی منطقه کاغذکنان توصیه می نماید.

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۹۲

*******************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید