شناسه پست: 11182
بازدید: 395

بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دختر دوره ابتدایی شهر تهران دردرس ریاضی ،فارسی ، املاء

فهرست مطالب
سرآغاز
مقدمه
فصل اول.
2- بيان مسئله
3- ضرورت و اهميت تحقق
4- اهداف تحقيق
5-تعريف اصتلاحات تحقيق
6-سئوالات تحقيق
7-فرضيه تحقيق
8-متغير ها
فصل دوم – پيشينه مطالعاتي
9- تاريخچه آموزش در دوران كودكي در جهان                                             
10- تاريخچه آموزش و پيش دبستاني در ايران                        
11- سير فرهنگ و تعليم و تربيت در اروپا                
12- تعليم و تربيت از ديدگاه اسلام                      
13- مرور اجمالي بر آموزش پيش دبستاني در كشور هاي مختلف جهان   
14- تاثير اشتغال مادران بر عملكرد كودكان پيش دبستاني          
فصل سوم- روش تحقيق
16-مدل آماری
17-جامعه آماری
18-نمونه آماری
19-ابزار اندازه گیری
20-چگونگی نمونه گیری
21-آزمون T
22-ویژگی های توزیعای T استودنت
23-آزمون T مقایسه میانگین های مستقل
فصل چهارم – تجزيه و تحليل داده ها
24- خلاصه نتايج آماري
25- جدول توضيع جدول فراواني درس فارسي
26- جدول توضيع فراواني درس رياضي
27- ليست نمرات پس آزمون درس املا
28- جدول توضيع فراوانيدرس املا
29- مقايسه و تفسير ميانگين
30- خلاصه و نتيجه گيري
31- نتيجه گیری
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
32- محدودیتهای تحقیق
33- توصیه ها برای تحقیقات بعدی
34- منابع
چکیده تحقیق:
این پژوهش تحت عنوان تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ابتدایی شهر تهران صورت گرفته است.
جامعه آماری شامل60 نفر ، که انتخاب آنها بصورت کاملاً تصادفی می باشد. با توجه به اینکه پژوهشهای متعدد در مورد پیشرفت تحصیلی صورت گرفته ، اما هنوز بسیاری از زوایای این امر مهم ناشناخته باقی مانده و کشور ما با وجود سرمایه گذاری ها و صرف هزینه های کلان هنوز موفقیت های لازم را در این زمینه  کسب نکرده است این پژوهش در صدد است تا زاویه ای دیگر از این پدیده را روشن کند و مسئولین آموزشی را برای رسیدن  به اهدافشان یاری نماید.
امروزه این نکته در زمینه تربیت مسلم است که متناسب بودن برنامه و محتوای آموزشی با مراحل تحول دانش آموزان باعث فهم مطالب و اجتناب از انباشن حافظه می گردد و یک ضرورت آموزشی محسوب می شود.
براین اساس پژوهش حاضر در صدد است تا ارتباط بین تاثیر پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی بین کسانی که دورۀ پیش دبستانی را طی نموده اند و آنهایی که از گذارن این دوره بی بهره بوده اند را روشن سازد.