شناسه پست: 12728
بازدید: 438

بررسی میزان ارتقاء بهره وری در شرکت وزین بار پس از بکارگیری مدل تعالی سازمانی EFQM
فهرست مطالب
پیشگفتار
مقدمه:
رویکردی نوین در کیفیت
کیفیت
روند تکامل مدل EFQM
مدل EFQM توسط چه سازمانهایی بکار گرفته شده است
بیش از  سازمان در سطح اروپا
خلاصه
تاریخچه:
تاریخچه مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت
استانداردهای سری ISO
مدیریت کیفیت فراگیر.
تاریخچه بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدی EFQM
مدل سرآمدی EFQMدر یک نگاه
جزئیات سطوح مختلف اجزاء مدل تعالی سازمانی EFQM
جایزة ملی کیفیت ایران
نتایج مورد انتظار از اعطای جایزه ملی کیفیت
«فعالیتهای انجام شده در رابطه با جایزه ملی کیفیت ایران»
روش انتخابی برای تحقیق
در شرایط نوین جهانی که پیشرفتها باعث تغییرات سریع در کلیه امور و فعالیتها و دانش انسان به خصوص در زمینه فن آوری و مدیریت شده است، افق های جدیدی باز شده و نیازهای تازه به وجود آمده است.
جایزه کیفیت که بر اساس نتایج مدلهای آماری ارائه می گردد می تواند باعث ارزیابی سازمانی و برنامه های استراتژیک به کارگیری روشها و تکنیک های خود ارزیابی، بهبود دایمی، الگوبرداری و… شود.
لذا به این دلیل کشورهای زیادتری در دنیا در پی ایجاد جایزه ملی کیفیت می باشند و در این بین کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.
اولین بار ایده جایزه ملی کیفیت در سال ۷۹ همزمان با برپائی دومین کنفرانس مدیران کیفیت توسط انجمن مدیریت ایران مطرح و به دنبال آن کمیته هایی مرکب از کارشناسان و صاحب نظران در ارتباط با تشویق و ترغیب اعضاء انجمن مدیریت کیفیت ایران تشکیل شد تا از این طریق ابتدا در بین اعضاء و سپس نسبت به گسترش آن در سطح جامعه حرکتی آغاز گردد. این کمیته با ترکیبی مناسب تشکیل شده و جلسات آن برگزار گردید که ماحصل آن تدوین آیین نامه جایزه کیفیت و روش اجرایی اعطاء و پیشنهاد آن بود.
سرانجام روز ۱۸ آبان ماه بعنوان روز ملی کیفیت انتخاب شده شورای عالی استاندارد در یکصد و دومین جلسه خود در تاریخ ۱۵/۳/۸۰ طراحی جایزه ملی کیفیت توسط این شورا را تصویب کرد و اجرای آن را به مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران سپرد.