شناسه پست: 15507
بازدید: 346

برنامه فلش
فهرست مطالب
فصل اول آشنايي 1
محيط كار فلش 1
Stage 1
Timwline 1
لايه‌ها 2
Symbols 2
ترسيم در فلش 3
ايجاد Symbols و استفاده از آنها 6
نكته 6
متحرك‌سازي به صورت Tweening 6
Motion Tweening 6
Ahape Tweening 8
نكته 10
انيميشن سازي با استفاده از قابليت Motion Guide 10
دكمه‌هاي كنترل كننده 11
نكته 13
نكته 13
چگونه به دكمه‌ها صدا اضافه كنيم 13
نكته… 14
اعمال دستور (Actions) روي دكمه‌ها 14
دادن لينك به دكمه 14
Goto 15
Stop 15
FS Command 15
Full Screen 16
Show menu 16
Quit 16
استفاده از دكمه‌هاي پيش ساخته شده 16
ويديو كليپ 16
لودينگ همراه با نشان دادن درصد بارگذاري شده 20
چگونه در فلش فارسي تايپ كنيم 21
(intelligent Persian Typist) ipt 21
نرم‌افزار مريم 22
چگونه به نوشته‌هاي خود افكت‌هاي زيبا بدهيم 22
تكنيك سوم 23
سر سخنگو 23
مرحله اول: وارد كردن فايل صوتي 23
مرحله دوم : ترسيم سر سخنگو 25
توجه 25
ويرايش اصوات در Flash Mx 25
مرحله سوم : افزودن شكل دهان 26
توجه 28
مرحله دوم : هر يك از حروف را در لايه‌اي مجزا قرار دهيد. 29
مرحله چهارم : متن كوچكتر را به فريم پنجم انتقال دهيد 30
مرحله پنچم: ايجاد Shape Tween 30
مرحله ششم: تنظيم تناوبي حركات حروف 31
مرحله هفتم: يك فريم اصلي در انتها اضافه كنيد 32
گسترش حروف 32
مرحله اول : ايجاد متن 32
توجه 32
مرحله دوم: توزيع حروف در لايه‌ها 33
مرحله سوم : كشيدن حروف 33
مرحله چهارم: حروف تغيير يافته را در لايه‌ها توزيع كنيد 34
يادآوري: 35
مرحله پنجم : ايجاد مرحله پنجم : ايجاد Shape Tween 35
مرحله ششم : كشيدن حروف تغيير شكل يافته 35
فصل چهارم : 36
صوت و تصوير 36
تكنيك نوزدهم 37
كليد On/Off و پيچ تنظيم شدت صدا 37
مرحله اول: ايجاد دكمه 37
توجه 38
مرحله دوم : ايجاد نوار اسلايدر 38
مرحله سوم: دكمه‌ها و نوار اسلايدر را همگذاري كنيد. 38
مرحله چهارم : فايل صوتي را وارد كنيد. 39
مرحله پنجم : افزودن ActionsSctipt 40
تكنيك بيستم 41
افزودن فايل ويديويي به فيلم flash 41
مرحله اول: وارد كردن فايل ويديويي 41
توجه 41
مرحله دوم : تنظيمات ويديويي مورد نظر خود را مشخص كنيد 42
فصل پنجم 44
جلوه‌هاي داراي ارتباط متقابل 44
يادآوري 45
تكنيگ بيست و نهم 45
منوهاي برگه‌دار 45
مرحله اول : ايجاد لايه‌هاي مورد نياز 45
توجه 46
مرحله دوم: ايجاد نوار 46
مرحله سوم : ايجاد برگه‌ها 46
تنظيم پهناي برگه 47
مرحله چهارم: متمايز ساختن برگه انتخاب شده 49
مرحله پنجم : گشودن ساير لايه‌ها 49
مرحله ششم : افزودن برچسب ها 50
مرحله هفتم : افزودن محتويات 50
تكنيك سي و دوم 51
ايجاد آزمون چند گزينه‌اي 51
مرحله اول: ايجا لايه‌هاي مورد نياز 51
مرحله دوم: افزودن دكمه‌هاي راديويي براي گزينه‌هاي پاسخ 51
توجه 51
هشدار : 52
مرحله سوم: افزودن سوالات 53
مرحله چهارم: افزودن دكمه Next 53
مرحله پنجم: افزودن صفحه نمايش نمرات 54
مرحله ششم: افزودن كد ActionsScript 55
نكته : 55
تكنيك سي و سوم 57
فرم دريافت اطلاعات از كاربر 57
مرحله اول: ايجاد كادرهاي متني 57
مرحله دوم: افزودن دكمه 58
مرحله سوم: ايجاد فريم دوم 58
مرحله چهارم: ايجاد سومين فريم 59
توجه 60
تكنيك سي و چهارم 60
ارزيابي فرم‌ها 60
مرحله اول: ايجاد كادرهاي متني 60
توجه 61
مرحله دوم: Push Botton را وارد كنيد 62
مرحله سوم: ايجاد صفحه نمايش بعدي 63
مرحله  پنجم: افزودن پس‌زمينه 64
تكيك چهل و يكم 65
بارگذاري صفحه همراه با نمايش تدريجي 65
مرحله اول: ايجاد كادر Preloader 65
مرحله دوم: ايجاد انيميشن Preloader 66
مرحله سوم: افزودن كد ActionsScript 67
توجه 68
مرحله چهارم : ايجاد صحنه‌ها و فيلم اصلي 69
مفاهيم 70
فيلم (Movie) 70
فريم‌ها و Timeline ها 72
Objectها 73
اشيا Shape 74
اشيا Button 74
شي sprite 76
شي Instance 77
اشيا مختلط (Complex) 77
اشياء گروه‌بندي شده 78
افكتها 78
اشيا و كلاسها 79
متد و ويژگي 80
استفاده از نقطه در دستورات 82
نكات بيشتري درباره علامت گذاري 84
نقطه ويرگول 84
آكولاد 85
ويرگول 85
پنل Actions 85
جدا كردن پنل Actions از طرح 86
پنجره نرم‌افزار 86
چشباندن پنل Actions به طرح پنجره‌ نرم‌افزار 87
–  نكته 87
طرح پنل Actions 87
اضافه كردن يك دستور 88
نكته 89
ويرايش دستور موجود در صفحه كليد 89
نكته 89
مرتب كردن پنل Actions 90
تنظيمات پنل Actions 90
استفاده از نكته كد 91
نكته 92
تنظيم نمايش كدها 92
استفاده از پنل‌ Help براي دستورها 93
سنجاق زدن يا برداشتن سنجاق از كد 93
استفاده از اشياء 94
ايجاد اشيا 94
قواعد نامگذاري 95
ايجاد يك نمونه از شي 96
نكته 96
فراخواني متدها 97
فراخواني يك متد از شي 98
ارائه نتايج متد getDate 99
تخصيص ويژگي‌ها 99
تخصيص مقدار به ويژگي 100
توابع 101
استفاده از توضيحات 103
ايجاد يك توضيح 103
نكته 103
Action Script2 104
اجزاي تشكيل‌دهنده محيط فتوشاپ 105
Menubar 105
شناسايي ابزار 106
شناخت پالت‌ها 106
توضيحي در مورد لايه‌ها 107
باز كردن يك فايل جديد يا فايل موجود 109
ابزار Brush 109
نحوه كاركردن با Brush ها و نحوه تنظيم آنها 111
مشخص كردن پويايي شكل Brush 113
تعيين ميزان پراكندگي Brush (Brush Scattering) 114
ايجاد Brushهاي بافت‌دار 115
ايجاد Brushهاي دوتايي 116
مشخص كردن پويايي رنگ‌ها 117
يك دستور ديگر : Define Brush 118
ابزار History Brush 122
تنظيمات Option Bar 122
ابزار Art History Brush 123
ابزار Gradint 124
ايجاد يك Gradint 125
ايجاد Noise Gradint 128
ابزار Paint Bucket 129
فصل اول آشنايي
محيط كار فلش
پس از اجراي فلش MX، ار منوي فايل، گزينه New را انتخاب كنيد. صفحه جديدي مانند تصوير زير مشاهده مي‌كنيد. اين تصوير قسمت عمده محيط كار فلش و از اجزا و پانل‌هاي مختلفي تشكيل شده است.
كليه پانل‌هاي فلش قابليت جابجايي، حذف و اضافه شدن دارد و كاربر مي‌تواند با توجه به نوع كار خود، اين پانل‌ها را در محيط كار فلش قرار دهد. براي هماهنگ بودن محيط كار شما با تصاوير كتاب، از منوي Windows روي گزينه Panel sets رفته و Default Layout را انتخاب كنيد.
Stage
ناحيه وسيع و سفيد رنگي كه در وسط صفحه مشاهده مي‌كنيد stage نام دارد ودر واقع محيط كار اصلي ماست. همه ترسيم‌ها و تصاوير بايد در محدوده مرزهاي stage قرار گيرد تا نمايش داده شود.
Timwline
سازمان‌دهنده و كنترل كننده محتويات انيميشين و هر پروژه ديگر در فلش Timwline
است. Timwline از فريم‌هاي زيادي تشكيل شده كه هر كدام مي‌تواند محتويات مخصوص به خود را داشته باشد.
مدت زمان انيميشين بستگي به تعدا فريم‌هاي Timwline دارد. به طور مثال اگر تعداد فريم‌هاي يك انيميشن از 400 فريم به 800 فريم تغيير كند مدت زمان نمايش آن انيميشين دو برابر خواهد شد. در سمت چپ Timwline قسمت مربوط با لايه‌ها را مشاهده كنيد.
لايه‌ها
لايه‌ها كار اداره ويرايش يك فيلم را بسيار ساده‌تر مي كند به عنوان مثال شما مي‌توانيد يك لايه را به عكس پس‌زمينه فيلم اختصاص دهيد و در يك لايه ديگر انيميشن خود را پياده كنيد و نوشته‌هاي خود را در لايه ديگري بگذاريد. با اين كار شما به راحتي موضوعات را روي هم انباشته مي‌كنيد بدون اين كه هيچ آشفتگي در كار ايجاد شود.
براي اضافه كردن لايه جديد مي‌توانيد از منوي insert گزينه layer  را انتخاب كنيد يا از آيكون‌هاي مشخص شده (تصوير بالاي صفحه قبل) استفاده كنيد. لايه جديد بالاي لايه موجود ظاهر مي‌شود و به ترتيب layer 2 ,layer1 نام‌گذاري مي‌شوند. با حركت ماوس مي‌توانيد لايه‌ها را به راحتي بالا و پايين ببريد.
Symbols
در انيميشن و ديگر پروژه‌هايي كه با فلش ساخته مي‌شوند، موضوعات بسياري هستند كه بارها و بارها از آنها استفاده مي‌شود. فلش براي ذخيره اين موضوعات از Symbols استفاده مي‌كند.
در واقع يكي از پراستفاده‌ترين و مهم‌ترين قسمت‌هاي فلش Symbols يا نمادها هستند كه استفاده از آنها حجم فايل شما را به شدت كاهش مي‌دهد و ويرايش پروژه را بسيار ساده‌تر مي‌سازد. سه نوع Symbols در فلش وجود دارد Button,Graphic و Movie Clip كه هر كدام Timline و Stage مخصوص به خود را دارند. به طور مثال شما مي‌خواهيد يك باغ گل شامل 50 شاخه گل را در فلش طراحي كنيد (تصوير مقابل). براي انجام اين كار مي‌توانيد به دو صورت عمل كنيد.…………….