شناسه پست: 15400
بازدید: 412

تراورسهای بتنی
فهرست مطالب
1-تراورسهای بتنی.. 1
تاریخچه تراورس بتنی.. 1
مقدمه:.. 3
2- تراورس بتن آرمه:.. 4
معایب بتن آرمه:.. 4
2-3- رفتار بتن آرمه تحت اثر خستگی (Fatique):.. 6
2-4 تئوری پیش تنیدگی.. 7
2-5 طراحی اولیه AAR.. 8
2-6 انجام اصلاحات در خصوصیات.. 10
2-7 چفت و بندها (ادوات تثبیت ).. 11
2-8تجربیات اخیر.. 13
2-9نصب و مرمت.. 16
2-10استفاده در خطوط سریع السیر.. 16
2-11توجه اقتصادی تراورسهای بتنی.. 17
3-1نقاط ضعف ذاتی تراورسهای بتنی.. 18
3-2 دو نوع تراورس بتنی.. 19
3-3 تراورس بتن مسلح دوبلوکی.. 21
3-3-1ابعاد هندسی و مقاومت مکانیکی.. 21
3-3-2 مزایا و معایب.. 22
3-3-3عمر مفید.. 23
3-3-4 تغییر شکل تراورس دو بلوکی.. 23
3-4 تراورس تک بلوکی بتن پیش تنیده.. 23
3-4-1ابعاد هندسی و مقاومت مکانیکی.. 23
تراورس تک بلوکی.. 24
3-4-2مزایا و معایب.. 26
3-4-3 عمر مفید.. 271-تراورسهای بتنی
تراورسهای بتنی یکی دیگر از انواع تراورسهای مصنوعی است که بیشتر مرورد آزمایش و پذیرش راه آهن قرار گرفته است.
تاریخچه تراورس بتنی
تراورسهای بتنی، در حدود سال 1893 بطور آزمایش در ایالات متحده آمریکا در شهر ریدینگ به تعداد دویست عدد نصب گردید.
بزرگترین رقم نصب آن در طی 35 سال، در حدود 25 هزار تراورس بتنی بود که در ایالات پنسلوانیا نصب گردید.
اکثر این تراورسها به دلیل زنگ زدن اتصالات، ترک خوردگی بتن و همچنین فرسودگی ونشست در محدوده اتصالات، کنار گذاشته شدند. در اروپا، راه آهن ایتالیا بین سالهای 1906 تا 1908 دویست هزار تراورس بتنی نصب کرد. در سال 1920 شرکت گریت نوردن انگلیسی بطور آزمایش از تراورسهای بتنی استفاده کرد. در همان هنگام تراورسهای بلوکی بتنی که در زیر ریل به وسیله تسمه فلزی به هم وصل می شوند و یا بر روی تیر آهن  Tشكل ریخته می شوند، خدامات ارزنده بیشتری را درخطوط پاریس- لیون مارسل، ارائه کردند.
استفاده از تراورسهای تیری شکل اولیه، چه در آمریکا و چه خارج از آمریکا به دلایل شل شدن چفت و بست، خرد شدن در اثر ضربه و خرد شدن در زیر ریل، ناکام ماند. همچنین به دلیل سنگینی وزن (که حدود 7/90 تا 4/181 کیلو گرم بودند)، با هزینه های بالای حمل و نقل، نصب و نگهداری مواجه بود………………..