شناسه پست: 16777
بازدید: 390

فرار دختران

فهرست مطالب
مقدمه
دختران فراري از چه فرار مي كنند ؟
دلايل اقدام به ترك منزل
دختر فراري و ساختارهاي اجتماعي
رشد آمار دختران فراري نگران كننده است          
دختر فراري و مد روز بودن                
خطا از جانب پدر و مادر                     
علل فرار اطفال و نوجوانان                  
عوامل فرار                                
سوء ظن ، طلاق ، فرار                       
نظريه كارشناسي در مورد دختران فراري      
دخترهايتان را درك كند
حسرت (داستان)
كفاره گناهان (داستان)
از اينجا تا ابديت (داستان)
راههاي پيشگيري از فرار
منابع و مآخذ
«مقدمه»
پديده دختران فراري معضلي بزرگ است كه گريبانگير جوامع امروزي شده همه ما تاكنون با مواردي از اين پديده برخورد داشته اين يا حداقل سرگذشت آنها را در جرايد و مجلات خوانده ايم .
فرار اصولاً بعلت خستگي از شرايط فعلي فرد و عدم تحمل شرايط است و براي بدست آوردن محيطي بهتر براي ادامه زندگيست . ما مي دانيم كه فرار آخرين راه است نه بهترين راه و اكثريت اين فرارها سرانجام شومي و بدتر از هر آنچه فكرش را مي كنيم بدنبال دارد . اگر پس از فرار با فراريان صحبت كنيم مشاهده مي شود كه پشيمان هستند و علت فرار خود را بي تجربگي ، عدم تصميم گيري عاقلانه و احساسي عمل كردن مي دانند . در مورد فرار تحقيقات گسترده اي انجام شده است و كارشناسان زيادي در تكاپو هستند تا راهي براي حل اين مشكل پيدا كنند عوامل مختلفي براي فرار وجود داردر كه هر كدام ريشه در خانواده جامعه دوستان و بيشتراز همه از خود فرد نشئات گرفته است . بسياري بر اين باورند كه اين معضل بيشتر در جوامع فقير به علت كمبود امكانات – فقر وجود دارد و اين در حاليست كه اين بسياري از افراد جزء ثروتمند ترين خانواده هاي شهرما و حتي كشور ما هستند . شايد فقر بهانه اي براي فرار باشد ولي عامل اصلي نيست . شرايط و تصميم گيري بعد از فرار به دو شكل تقسيم مي شود :
1-فرد چون راه برگشتي ندارد خود را مجبور ميكند كه به شرايط جديد عادت كرده و راه و روشي براي زندگي جديد خود انتخاب كند و به فكر سرپناه براي محافظت خود جايي براي پنهان شدن از دست مامورين او را به خانه ش باز مي گردانند و همچنين شغلي براي ادامه زندگي هستند …………….