بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی
بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی اضطراب یکی از رایج ترین اختلالات در بین دانشآموزان است که میتوان به عنوان ریشه بعضی از مشکلات از آن نام برد.
بسیار شنیدهایم که کودکان به دلیل اضطراب به مدرسه نرفتهاند. یا اضطراب از امتحان باعث افت درسی آنها شده است یا یک اضطراب اجتماعی به کنارهگیری آنان انجامیده است ، کم نیستند دانشآموزانی که حتی یک کلمه سرکلاس حرف نمیزنند.
و یا در یک بازی دستهجمعی شرکت نمیکنند ، اگر به همه این رفتارها توجه کنیم ریشهای از اضطراب را درآنها میبینیم ، قرن بیستم را قرن ” اضطراب” نامیدهاند. در جوامع صنعتی انسانها دائماً در معرض حوادث گوناگون قرار دارند و نگران حال و آینده خود هستند به عبارت دیگر زندگی مدرن امروزی با پیچیدگی خاص خود شرایط زیستی بشر را تغییر داده و موجب شده است تا آدمی شیوه زندگی گذشته را رها کند و برای سازگاری با شرایط جدید تلاش نماید.
کودکان و نوجوانان که بیش از هر گروه دیگر در معرض خطر روزافزون ناشی از اضطراب قرار گرفتهاند. اثر آن را میتوان در رفتارهای اجتماعی و فعالیتهای ذهنی آنها مشاهده کرد ، در یادگیریهای کلامی نوجوانان مضطرب پاسخهای نامربوط و نامفهوم میدهند و هر قدر مطلب مورد یادگیری دشوارتر باشد این نوع پاسخها شدت زیادتر میخواهند داشت گاه حتی صدای و تکلم او را نیز تحت تاثیر قرار میدهد بدیهی است که اضطراب در نوجوانان مزاحمت بیشتری ایجاد خواهد کرد (عظیمی- ۱۳۶۳) [۱]
[۱] پاورقی : سیروس عظیمی روانشناسی کودک ، انتشارات دهخدا ۱۳۶۳
بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی
فهرست مطالب
فصل اول : طرح تحقیق
عنوان – بیان مسئله
مقدمه
تعریف و بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف واژه ها و اصطلاحات پژوهش
انواع فرضیه ها و متغیرهای تحقیق
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
پیشینه نظری
انواع اضطراب
اضطراب و یادگیری
خصوصیات شخصیتی تیزهوشان
زیانهای اضطراب
روشهای درمان اضطراب
پیشینه عملیاتی
تحقیقات داخل کشور
فصل سوم : روش تحقیق
روش های تحقیق
روش پژوهش
محدودیت های تحقیق
فصل چهارم: یافته های پژوهش و نتیجه گیری
فصل پنجم : خلاصه تحقیق نتیجه گیری و پیشنهادات
چکیده:
نتیجه گیری:
پیشنهادات:
منابع و مآخذ
فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۷۳
*************************************
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد