شناسه پست: 3680
بازدید: 356

فهرست مطالب

عنوان صفحه
* چكيده پژوهش
فصل اول: طرح پژوهش
مقدمه
بيان مسئله
ضرورت پژوهش
سئوالهاي پژوهش
فرضيه هاي پژوهش
تعريف مفاهيم و اصطلاحات
فصل دوم: پيشينة پژوهش
مقدمه
عوامل ايجاد كنندة افت تحصيلي و تكرار پايه
تحقيقات جهاني انجام شده
وضعيت مطالعات در ايران
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه
روش پژوهش
جامعة آماري و گروه نمونه
روش نمونه گيري
ابزار پژوهش
اعتبار و روايي ابزار سنجش
روش گردآوري داده ها
روش تحليل آماري
كيفيت تحليل
فصل چهارم: تحليل داده ها
مقدمه
جداول فراواني
نمودار فراواني
تحليل داده ها
خلاصة نتايج به دست آمده از آزمون فرضيه هاي تحقيق
فصل پنجم: تفسير يافته هاي پژوهش
بحث و نتيجه گيري
محدوديتهاي پژوهش
پيشنهادات
منابع
پيوستها
پرسشنامه
پاسخنامه
فهرست جدولها
جدول 1-4
توزيع فراواني دانش آموزان قبول و مردود
جدول 2-4
توزيع فراواني تحصيلات پدر دانش آموزان
جدول 3-4
توزيع فراواني تحصيلات مادر دانش آموزان
جدول 4-4
توزيع فراواني ترتيب تولد دانش آموزان
جدول 5-4
توزيع فراواني تعداد افراد خانوادة دانش آموزان
جدول 6-4
توزيع فراواني ميزان درآمد والدين
جدول 7-4
توزيع رابطة والدين با دانش آموزان
جدول 8-4
توزيع فراواني علاقه و انتظار والدين به تحصيل دانش آموزان
جدول 9-4
توزيع فراواني زندگي والدين با دانش آموزان
جدول 10-4
توزيع فراواني زندگي والدين با هم
جدول 11-4
توزيع فراواني ارتباط والدين با مدرسه
جدول 12-4
توزيع فراواني بومي بودن دانش آموزان
جدول 13-4
توزيع فراواني فعاليتهاي غيردرسي دانش آموزان
جدول 14-4
توزيع فراواني فعاليت فوق برنامة دانش آموزان
جدول 15-4
توزيع فراواني مطالعة مجله، روزنامه و كتاب دانش آموزان
جدول 16-4
توزيع فراواني فعاليت ورزشي دانش آموزان
جدول 17-4
توزيع فراواني ديدار با آشنايان و بستگان
جدول 18-4
توزيع فراواني داشتن معلم خصوصي
جدول 19-4
توزيع فراواني شركت در كلاس تقويتي و متفرقه
جدول 20-4
توزيع فراواني استفاده از كتاب كمك درسي
جدول 21-4
توزيع فراواني مباحثه و همخواني دانش آموزان
جدول 22-4
مربوط به ميزان تحصيلات والدين
جدول 23-4
مربوط به ميزان درآمد والدين
جدول 24-4
مربوط به روابط والدين با فرزندان
جدول 25-4
مربوط به زندگي والدين با فرزندان
جدول 26-4
مربوط به علاقه و انتظار والدين به تحصيل فرزندان
جدول 27-4
مربوط به روابط والدين با معلم دانش آموز
جدول 28-4
مربوط به بومي بودن دانش آموزان
جدول 29-4
مربوط به منابع و مواد خواندني در خانه
جدول 30-4
مربوط به آموزشهاي غيركلاسي (معلم خصوصي – كلاس تقويتي)
جدول 31-4
مربوط به تعداد افراد خانواده
جدول 32-4
مربوط به ترتيب تولد دانش آموزان
چكيدة پژوهش
در اين پژوهش به منظور بررسي عوامل خانوادگي مؤثر بر تكرار پاية دانش آموزان دختر پاية سوم راهنمايي آموزش و پرورش منطقة 18 تهران از يك پرسشنامه محقق ساخته كه داراي 21 سئوال است استفاده شد. بعد از اعتباريابي اين پرسشنامه بر روي يك گروه نمونه اين مقياس برروي دو گروه نمونه دانش آموزان مردود و قبول كه هر گروه شامل 40 نفر بودند اجرا شد. با استفاده از آزمون خي دو (K) داده هاي پژوهش مورد بررسي قرار گرفت. نتايج آماري به دست آمده از اين بررسي نشان داد كه ميزان روابط صميمي والدين با دانش آموزان مردود و كمتر از روابط صميمي والدين دانش آموزان قبول است. علاقه و انتظار به تحصيل والدين دانش آموزان مردود كمتر از والدين دانش آموزان قبول است. وجود منابع خواندني موجود در خانه (روزنامه، مجله، كتاب) دانش آموزان مردود كمتر از دانش آموزان قبول است.