شناسه پست: 1917
بازدید: 343

 

خلاصه :
اين مقاله درصدد است تا ضمن تبيين مباني، چگونگي و چيستي آموزش از راه دور، به تناسب سازي اين آموزش‌ها در كشور اشاره داشته باشد، به همين مناسبت مباني و تعاريف آموزش از راه دور و رويكردهاي متفاوت مورد بررسي قرار گرفته پس از تشريح رويكرد تلفيقي، به تشريح وضعيت آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ايران پرداخته است و در اين راستا روش‌ها و فرايندهاي اجرايي و چالش‌ها و دغدغه‌هاي مهم در شكل گيري اين آموزش‌ها بيان شده است.
آنچه حائز اهميت است آنكه، آموزش از راه دور در كشورما در ابتداي راه است و براي پيشرفت و گسترش آن بايد فعاليت‌هاي در خور فكري و عملي بسياري به مدد آيد.

 طرح تحقيق
از آنجا كه تحقيق به صورت كتابخانه‌اي مي‌باشد، داده‌هاي آماري موجود نيست و از منابع كتابخانه‌اي استفاده شده است، لذا جامعه آماري تحقيق عملاً منابع و گردهمايي‌هاي آموزش از راه دور، كتاب راهبردهايي براي مديران مراكز آموزش از راه دور، پرورش نسل خلاق در ايران، مقدمه‌اي بر آموزش از راه دور، جزوه آموزش سير تحول تاريخي آموزش از راه دور و ماهنامه پژوهشي مجلس شوراي اسلامي مي‌باشد.

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بيان مسأله
اهميت و ضرورت تحقيق
اهداف
– اهداف كلي
– اهداف جزئي
– سوالات تحقيق
تعريف مفهومي واژه‌ها
فصل دوم
پيشينه و تاريخچة آموزش از راه دور
مسايل بنيادي درآموزش از راه دور
– رويكردهاي اساسي آموزش از راه دور
– علل پيدايش آموزش از راه دور
– مزايا و امكانات آموزش از راه دور
– آموزش از راه دور ورويكردهاي آموزشي و يادگيري
– تكامل نسلي آموزش از راه دور
اركان، ويژگي‌ها و مباني آموزش از راه دور
آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ايران
تفاوت‌هاي موجود بين دانش آموزان نظام حضوري و فراگيران آموزش از راه دور
طبقه بندي مخاطبين
روش‌ها و فرايندهاي اجرايي تحصيل درآموزش از راه دور
چالش‌ها و دغدغه‌هاي مرتبط با آموزش از راه دور
فصل سوم
روش تحقيق
فصل چهارم
طرح تحقيق
فصل پنجم
يافته‌ها و نتايج
محدوديت‌هاي تحقيق
راه كارهاي پيشنهادي تحقيق
منابع و مآخذ
پيوست‌ها
فهرست اشكال و جداول
شكل شماره 1 – رويكردهاي آموزشي و يادگيري
شكل شماره 2- فرايند اجرايي تحصيل در آموزش از راه دور
شكل شماره3- چرخه اصلاح و توسعه رفتار از طريق آموزش
جدول شماره 1- مقايسه فراگيري نظام رايج حضوري با فراگيران نظام آموزش از راه دور