شناسه پست: 458
بازدید: 332

معرفي محصول
-1 نام و كد محصول
-1-2 شماره تعرفه گمركي
-1 شرايط واردات
-1-4 بررسي و ارائه استاندارد ملي
-1-5 بررسي و ارئه اطلاعات لازم در زمينه قيمت
-1-6 توضيح موارد مصرف و كاربرد
-1-7 بررسي كالاهاي جايگزين
-1-8 اهميت استراتژيك كالا در دنياي امروز
-1-9 كشورهاي عمده توليد كننده و مصرف كننده
-1-10 شرايط صادرات
-2 وضعيت عرضه و تقاضا
-2 بررسي ظرفيت بهره برداري و روند توليد
-2 وضعيت طرح هاي جديد
-2 بررسي روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم
-2-4 بررسي روند مصرف از آغاز برنامه سوم
-2 بررسي روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم
-2-6 بررسي نياز به محصول با الويت صادرات تا پايان برنامه چهارم
-3 بررسي اجمالي تكنولوژي
-4 نقاط قوت و ضعف تكنولوژي
بخش مالي طرح
-6 محل هاي پيشنهادي اجراي طرح
-9 وضعيت حمايتهاي اقتصادي و بازرگاني
-10 تجزيه و تحليل و جمع بندي

CNG -1 تاريخچه
تاريخچه استفاده از سوخت گاز طبيعي در جهان
تاريخچه استفاده از گاز طبيعي شايد از آغاز مطابق با ارائه نظريه دكتر ان .ا-اتو در رابطه با سيكل ترموديناميكي م و تورهاي احتراق داخلي جرقه اي بوده كه وي نظريه مربوط
به تئوري كاركرد اين موتورها در سال 1876 ارائه نمود و 2 سال بعد اولين موتور ساخته شده خود را در سال 1878 در نمايشگاه بين المللي پاريس به جهانيان معرفي نمود.
با توسعه تكنولوژي بشر و فراهم نمودن سوخت هاي مايع به واسطه سهولت ذخيره سازي انها استفاده از گاز طبيعي فشرده به بوته فراموشي كشيده شد تا اينكه در طي
بحبوحه جنگ دوم جهاني بواسطه كمبود منابع نفتي جهت به حركت در اوردن ماشين هاي جنگي المان سوخت گاز طبيعي مجددا مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از اين گاز ب ه واسطه فراواني و ارزاني سوخت هاي مايع مجددا تا دو دهه به تعويق افتاد ، تا اينكه به واسطه بحران نفتي 1974 دنيا استفاده از اين سوخت
جايگزين بواسطه مسائل اقتصادي ، زيست محيطي و فني و مو توري مورد توجه قرار گرفت و امروزه به صورت گسترده به عنوان سوخت خودروها كاربرد پيدا كرده است.
تاريخچه استفاده از سوخت گاز طبيعي فشرده در ايران
تاريخچه استفاده از سوخت گاز طبيعي فشرده در ايران به سال 1356 بر ميگردد كه در آن سال1000 دستگاه تاكسي پيكان در شهر شيراز به اين نوع سوخت مجهز شده و دو جايگاه سوختگيري نيز ساخته شدند.يك سال بعد در شهر مشهد 600 دستگاه تاكسي به اين نوع سيستم سوخت مجهز شده و يك جايگاه سوختگيري نيز افتتاح گرديد.پس از پيروزي انقلاب در سال 1370 شركت واحد موتور وابسته به شركت اتوبوسراني تهران تعدادي از اتوبوس هاي خود را به اين نوع سوخت مجهز شود و سپس در سال 1378 همزمان با تغيير الگوي سوخت كشور توسط دولت در جهت استفاده از گاز طبيعي فشرده به عنوان مناسبترين سوخت جايگزين بنزين ، استفاده از اين سوخت مورد توجه قرار گرفت و قراردادهاي متعددي در زمينه تبديل سوخت خودروهاي كشور و احداث جايگاه هاي سوخت رساني انجام گرفت.