شناسه پست: 10427
بازدید: 349

تجارت الكترونيك

فهرست مطالب
بخش اول
1) مبانی نظری تجارت الکترونیکی                                                                1
1-1) تجارت الکترونیکی چیست؟                                                                 1
1-2) فلسفه پیدایش تجارت الکترونیکی                                                         2
1-3) تاریخچه تجارت الکترونیکی                                                               6
مراحل تجارت الکترونیکی   10
1-4) مزایا و محدودیتهای تجارت الکترونیکی                                               14
1-5) 1-4-1) مزایای استفاده از تجارت الکترونیک برای سازمانها                    15
2-4-1) مزایای استفاده از تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان                     18 
3-4-1) مزایای کاربرد تجارت الکترونیک برای جامعه                                      19
4-4-1) محدودیت های فنی تجارت الکترونیک                                                20
5-4-1) محدودیتهای غیر فنی تجارت الکترونیک                                             20  
5-1) ضرورت توسعه تجارت الکترونیک در کشورهای جهان سوم                       21
6-1) مزایای رقابتی تجارت الکترونیکی                                                         24          
7-1) زیر ساختار مورد نیاز برای گسترش تجارت الکترونیک                             26
8-1)زیر ساختار تجارت الکترونیکی برای کشورهای جهان سوم                         27 
بخش دوم
 
2) کارکردهای مختلف تجارت الکترونیکی                                                      30
1-2) بررسی مدلهای تجارت الکترونیکی                                                       30  
1-1-2) مدل تجارتی شرکت با شرکت                                                            33
چگونگی انجام B2B                                                                                 33
انواع معاملات  33
نهادهای B2B  34
فرآیند اطلاعات در B2B  34
واسطه های الکترونیکی در B2B  35
مزایای مدل                                                                                      B2B 35
مدل های B2B                                                                                   36
چرا خدمات B2B دارای منشا خارجی می شوند? 38
2-1-2) مدل تجارتی شرکت با مصرف کننده(B2C)  40
مزایای تجارت الکترونیکی از نوع B2C  40
روش ایجاد یک تجارت الکترونیکی از نوع B2C  42
مراحل راه اندازی یک تجارت الکترونیکی از نوع B2C  44
3-2) برنامه های کاربردی تجارت الکترونیکی 55
1-3-2) کاتالوگهای الکترونیکی 55
2-3-2) مدیریت موجودی ها  57
3-3-2) مزایده الکترونیکی 58
4-3-2) مراکز خرید الکترونیکی 61
مراکز خرید متا 62
5-3-2) فروشگاه های الکترونیکی  63
6 -3-2) تهیه الکترونیکی 65
7-3-2)بانکداری الکترونیکی 68
8-3-2) پرداخت های الکترونیکی 70
9-3-2) کارت اعتباری 74
10-3-2) بیمه الکترونیکی 76
بخش سوم

3) مفاهیم استراتژیک تجارت الکترونیکی  77
1-3) سیستمهای اطلاعاتی بین سازمانی 77
1-1-3) ویژگیهای سیستمهای اطلاعاتی بین سازمان 78
2-1-3) محرک های سیستم های بین سازمانی 79
3-1-3) انواع سیستمهای بین سازمانی  79
2-3) مبادله الکترونیکی داده ها  80
1-2-3) منافع حاصل از مبادله الکترونیکی داده ها 80
2-2-3) استانداردهای مبادله الکترونیکی داده ها 81
3-2-3) دلایل اهمیت مبادله الکترونیکی داده ها 81
3-3) بازارهای الکترونیک 82
1-3-3) عوامل بازار در تجارت الکترونیک  85
2-3-3) رقابت در بازار تجارت الکترونیکی 87
4-3) تجارت مبتنی بر موبایل 90
1-4-3) دلایل گسترش تجارت مبتنی بر موبایل 91
2-4-3) بیشترین مورد استفاده از تجارت مبتنی بر موبایل 91
3-4-3) برخی  تکنولوژیها و پروتکلهای مورد استفاده در  تجارت مبتنی بر موبایل 92
4-4-3) موانع گسترش تجارت مبتنی بر موبایل 92
5-3) دولت الکترونیکی 93
1-5-3) تعاریف دولت الکترونیکی 93
2-5-3) مبنای ایجاد دولت الکترونیکی  94
3-5-3) عواملی موثر بر ضرورت ایجاد دولت الکترونیکی  95
4-5-3) کارکردهای مختلف دولت الکترونیکی 97
5-5-3) مدل سازمان ملل برای هدایت کشورها در پیاده سازی دولت الکترونیک 99
6-5-3) نمونه هایی از دولت الکترونیک 99
7-5-3) وضعیت دولت الکترونیک در ایران 100
6-3) نگاهی به مدیریت زنجیره تامین 102
1-6-3) مدیریت زنجیره تامین  107
2-6-3) زنجیره تامین معمولی 108
3-6-3) مدیریت زنجیره تامین 109
4-6-3) اهداف مدیریت زنجیره تامین 111