شناسه پست: 20282
بازدید: 351

کناف مقدمه :
كناف درواقع نام خانواده و مؤسسه­ای با فعاليت­هايي در سطح بين­المللي و ويژگي­هاي ممتاز مي­باشد. اين شركت علاوه بر گستردگي و وسعت خود يك مؤسسه خانوادگي اصيل بوده كه اين موضوع عامل مهمي در در رشد و پيشرفت چشمگير آن است. از ويژگي­هاي اين شركت سرعت در تصميم­گيري،‌ ابداع و نوآوري در صنعت ساختمان، سرمايه­گذاري­هاي پيوسته و حمايت از ايده­هاي نوين كاركنان آن است كه آن را از سايرين متمايز ساخته است.
اين شركت توسط برادران كناف،‌ كارل (Karl) و دكتر آلفونس (Dr.Alfons) در سال 1932 بنيانگذاري شد و هم اكنون فرزندان اين دو يعني نيكلاس (Nikolas) و بالدوين (Baldwin) كناف به طور مشترك با هماهنگي ساير اعضاي خانواده كناف اين گروه را رهبري مي­كنند.
كار اين شركت از توليد و عمل­آوري گچ در منطقه سارلند در كشور آلمان (Saar and main rivers) شروع شده و با توسعه و تنوع بخشيدن به اين توليدات درسطح بين­المللي در زمينه­هاي زير فعاليت دارد:
– سيستم­ها و مصالحي كه بر مبناي ماده معدني گچ توليد مي­شوند.
– عايق­هاي صوتي و حرارتي.
– استخراج سنگ آهك و توليد مصالح مرتبط با اين ماده ساختماني.
– مصالح و مواد ساختماني بر پايه گچ و سيمان.
– تجهيزات و ماشين­آلات توليدكننده مصالح فوق.
در دفاتر وكارخانجات اين شركت در سراسر جهان بيش از 18000 نفر فعاليت دارند كه تلاش همگي آن­ها حصول موفقيت شركت و درنتيجه ايجاد امنيت اقتصادي و رشد و توسعه حرفه­اي خود است. يكي از اصول اين شركت تأسيس واحدهاي صنعتي در مناطقي است كه مواد اوليه فراوان و بازار مصرف مناسب اين توليدات وجود داشته باشد. در اين راستا واحدهاي متعدد،‌ توليدي اين گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسيا درحال احداث مي­باشد كه نتيجه ­آن افزايش اشتغال و توليد مواد و مصالحي باكيفيت ممتاز براي برآورده كردن نيازهاي فرداي اين جوامع مي­باشد.
صفحات روكش­دار گچي در طي يك فرآيند به هم پيوسته توليد مي­­شود.
دوغاب گچ كه مخلوطي از گچ استاكو (Stucco)، آب و ساير افزودنيهاي مورد نياز است پس از مخلوط شدن در مخلوط­كن به وسيله خروجي­هاي متعدد بر روي كاغذ مخصوص پخش مي­شود. در اين وضعيت كاغذ زيرين، سطح رويي و كاغذ فوقاني، سطح پشتي صفحات توليدشده را تشكيل مي­دهد. صفحه توليدي با عبور از قطعات و مراحل مختلف داراي نوع لبه وضخامت مورد نياز خواهد شد. كاغذ رويي علاوه بر سطح بيروني صفحه قسمت­هاي ديگري نظير لبه­ها و بخش كوچكي از پشت صفحه را نيز مي­پوشانند.
بعد از شكل­پذيري اين صفحه نيز از تعدادي قطعات تنظيم­كننده عبور كرده كه در اين مرحله ضخامت صفحات تعيين مي­شود.
در طي اين مدت گيرش و سختي صفحه افزايش مي­يابد و در مرحله چاپ؛ مشخصات محصول مانند نوع صفحه، ضخامت، زمان توليد و استاندارد مربوطه روي آن ثبت مي­شود.
در مرحله برش نوار پيوسته صفحات توليد شده به طول­هاي مورد نياز و استاندارد برش داده شده و پس از آن به سمت كوره خشك­كن هدايت و آب اضافي آن به آرامي تبخير مي­شود. اين صفحات پس از خشك شدن بسته­بندي شده و به محل انبار يا پروژه حمل مي­شود.