شناسه پست: 3184
بازدید: 409

فهرست مطالب
پيشگفتار 3
مقدمــه : 5
طرح مساله 6
روش تحقیق 6
فرضیات تحقیق 6
تاريخچه  آموزشگاه 6
اين آموزشگاه واقع در شيراز بلوار عدالت جنوبي آخرين ايستگاه عادل آباد انتهاي 16متري كوچه طالقاني  قراردارد كه در تاريخ 1385 به نام آموزشگاه آريا تاسيس شده است . 6
شرایط و تعداد نوبت کاری : 7
معرفی خدمات طرح : 7
روشهاي بازاريابي و تبليغات 9
نمونه برنامه زمانبندی برای 15ماه آتی 11
عنوان طرح:  آموزشگاه راهنمايي و رانندگي 13
توليدي 14
نام ونام خانوادگي 14
خلاصه طرح 14
سرمايه گذاري مورد نياز طرح 16
الف – سرمايه ثابت 16
2- تجهيزات فني : 16
3- اثاثيه اداري : 17
4- وسايل نقليه : 17
5- هزينه هاي قبل از بهره برداري : 18
جمع كل سرمايه گذاري ثابت 18
جمـــــع كل 18
7/873 18
ب- سرمايه در گردش : 19
1- ملزومات اداري و آموزشي : 19
3- حقوق و دستمزد : 20
4- هزينه استهلاك : 20
رديف 20
5- هزينه  نگهداري و تعميرات : 21
رديف 21
جدول هزينه هاي جاري طرح 21
سرمايه در گردش 22
جدول كل هزينه هاي طرح 22
درآمد طــرح : 23
پيش‌بيني مالي طرح 23
محاسبه دوره بازگشت سرمايه: 24
محاسبه نقطه سر به سر: 24
محاسبه كارمزد وام : 25
جدول بازپرداخت اصل و كارمزد تسهيلات 26
چارت تشکیلاتی 27
نمودار سود و زيان طي يك دوره 2 ساله 29
نتیجه گیری 30
منابع 31
پيشگفتار
چند سال قبل از حکومت رضاخان در زمانی که مستشاران نظامی سوئدی در ایران بودند در اداره نظمیه آن روز شعبه ای به نام تامین عبور و مرور تاسیس گردیداین شعبه در ضلع چپ خیابان باب همایون با 20 افسر و درجه درا یونیفرم پوش که وظیفه آن نظم و ترتیب 500 ارابه و درشکه که جزو وسایل نقلیه آن روز تهران بود تشکیل شدمامورین موظف بودند درشکه هایی را که بر خلاف نظامنامه ، چراغ فنر و صندلی نداشتند از کار باز دارند . در ضمن طبق نظامنامه رانندگان درشکه های عمومی باید دارای نشان و تصدیق باشند و این تصدیق حتما باید ممهور به مهر و امضا رئیس شعبه تامین عبور و مرور باشد چهار سال بعد برای اولین بار اتومبیل هایی از نوع سواری فورد و چند دستگاه اتوبوس با اطاق های فابریکی از نوع شورولت وارد تهران شد . در زمان حکومت رضاخان با زیادشدن تعداد اتومبیل شعبه تامین عبور و مرور که زیر نظر نظمیه بود تحت نظر شهربانی آن وقت قرار گرفت. مدتی بعد کمپانی های بزرگ مشغول وارد کردن تعداد زیادی اتوبوس ، اتومبیل باری ، اتومبیل سواری در ایران شدند و این شعبه تبدیل به دایره گشت شد و دو نفر متخصص فرانسوی به نام های پطروس و وایر جهت معاینه اتومبیل و آزمایش رانندگی و دادن گواهینامه به رانندگان استخدام شدند این دو نفر تابلوهایی را که بر گرفته از علائم راهنمایی و رانندگی در خارج از کشور بود نظیر تابلوایست ، آزادی راه ، ممنوعیت راه  ، سرعت سیر و توقف را تهیه و به مامورین تعیلم دادند . پاسبان هایی را که جهت فرمان دادن انتخاب کردند همه افراد قد بلند ، رشید و تعلیم یافته ای بودند که با یونیفرم تمیز و زیبا بر سر چهار راه ها و به خصوص میادین تهران ( میدان حسن آباد ،چهار راه مخبر الدوله ، بازار ، چهار راه سید علی) با سوت و دست کش های و کفیگرک سفید به اتومبیل ها و درشکه ها فرمان می دادند و این قضیه و این قضیه در ابتدا برای مردم آن چنان تازگی داشت که مردم دسته دسته برای تماشا می رفتند و ساعت ها آژان ها و فرمان دادن آنها را تماشا می کردند.اکنون با گذشت نزدیک به یک صد سال آن شعبه کوچک در نظمیه به نام تامین عبورو و مرور ، به دلیل پیشرفت جوامع بشری و استفاده روز افزون از اتومبیل تبدیل به سازمانی گسترده به دانش روز و تجهیزات مدرن و پیشرفته و هزاران نیروی متخصص و تحصیلکرده به نام معاونت راهنمائی و رانندگی زیر نظر نیروی انتظامی ایران فعالیت می نماید که وظایف و فعالیت آن به شرح زیر است :کلیه وظایف مرتبط با امور حمل و نقل و ترافیک شهری شامل ، کنترل تنظیم و تسهیل عبور و مرور کنترل معاینه فنی وسیله نقلیه ، امور مربوط به تصادفات ، اجرائیات و اخذ جرائم رانندگی ، آموزش همگانی و سایر مواردی که به موجب قوانین و مقررات به عهده نیروی انتظامی واگذار شده یا خواهد شد .
از جهت آنكه جان انسانها به علت عدم رعايت موارد راهنمائي و راهنمائي به راحتي از دست مي رود و بيشتر اين موارد بر اساس سرعت زياد و بيش از حد بوده در همين راستا با تاسيس آموزشگاه راهنمايي  و رانندگي تلاش شده تا بتوان در حد امكان جان انسانها و بويژه كودكان و سالمندان و افراد ناتوان را نجات داد .
مقدمــه :
افزايش جمعيت، رشد شهر نشيني و تمايل به مهاجرت به شهرها موجب رشد بي رويه شهرها شده است و به تبع آن مسافت مسافرت هاي درون‌شهري شهروندان افزايش يافته و آنان را ناگزير به استفاده از وسايل نقليه موتوري نموده است. از ديگر سو، فرسودگي ناوگان محدود حمل و نقل عمومي موجب عدم تمايل افراد به استفاده از اين گونه وسايل شده و موجبات استفاده وسيع تر از وسايل نقليه شخصي را فراهم مي‌آورد.
از طرف ديگر، با توجه به عدم وجود فرهنگ صحيح ترافيك در سطح كلانشهرها و رعايت نشدن آيين نامه رانندگي كه ناشي از ناكافي بودن آموزش عملي رانندگي پيش از صدور گواهينامه است، شاهد اتلاف وقت شهروندان در ساعات پرازدحام رفت و آمد هستيم كه منجر به تحميل هزينه هاي بسيار سنگيني بر اقتصاد ملي مي‌گردد.   علاوه بر اين مطلب، رعايت نكردن اصول صحيح رانندگي، موجب شده است آمار تصادفات رانندگي ايران، بالاترين رتبه را در بين ملل جهان كسب كند. چنانكه مطابق آمار رسمي در سال 1380 بيش از هفده هزار نفر از هم ميهنانمان در تصادفات رانندگي جان باخته اند.
مطالب فوق‌الذكر لزوم آموزش كامل و صحيح رانندگي براي متقاضيان دريافت گواهينامه رانندگي را آشكار مي‌سازد. ضمن اينكه با توجه به تركيب جوان جمعيت كشور و تعداد زياد اين متقاضيان از يك سو و قوانين نوين اداره راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي مبني بر آموزش اجباري رانندگي در آموزشگاهها براي صدور گواهينامه توسط اين اداره و يا آموزشگاههاي رانندگي از ديگر سو، بازده مناسب اقتصادي براي اين فعاليت متصور است. همچنين با عنايت به نرخ بيشتر دختران در دوره هاي آموزشي اين آموزشگاهها ، اجراي چنين طرحي در قالب تعاوني هاي بانوان داراي مزيت بيشتري خواهد بود.