شناسه پست: 17434
بازدید: 453

طراحی مرکز آفرینش های هنری
فهرست مطالب
کران اول
پیشنهاد طرح پژوهش
فصل اول پیشگفتار
فصل دوم اهداف انتخاب پروژه
کران دوم – شناخت نگاره و نگارگری
فصل اول مطالعات بنيادين پژوهش
1- نگارگری پيش از تاريخ در ايران
1-1-  غار نگاره های لرستان- ميرملاس
1-2-  غار نگاره های هميان- دوشه- لاخ مزار
1-3-  ساختمان منقوش تپه زاغه
1-4-  نقوش هفت تپه
1-5-  نگاره های سفالين
1-6-  نقش اندازی بر روی مهر
2- نگارگری در ايران قبل از ظهور اسلام
2-1-  نگارگری دوره هخامنشيان
2-2-  نگارگری دوره اشکانيان
2-2-1- ويژگی های نگارگری و هنر بعد از هخامنشيان
2-2-2- جايگاه نگارگری در هنر اشکانی
2-3-  نگارگری در دوره ساسانيان
2-3-1- آثار و بقايای نقاشی دوره ساسانيان
2-3-2- نگارگری و کتاب سازی ساسانيان
2-3-3- مانی و نگارگری او
3- نگارگری در ايران پس از ظهور اسلام
3-1-  مکتب بغداد( عباسی )
3-1-1-کتاب نگاره های مکتب بغداد
3-2-  مکتب نگارگری سلجوقی
3-2-1-ويژگی های نگارگری دوره سلجوقيان
3-3-  مکتب تبريز اول( ايلخانی )
3-3-1-ربع رشيدی و تاثير آن در نگارگری ايرانی
3-4-  مکتب شيراز
3-5-  مکتب هرات
3-5-1-شاهرخ و مکتب هرات
3-6-  برآيند باشکوه( نخستين فرمانروايان دودمان صفوی)
3-6-1نگارگری در دوره صفوی( شاه اسماعيل دوم و سلطان محمد خدابنده )
3-6-1-شاه عباس اول
3-6-2-رخوت و رکود( آخرين پادشاه صفوی )
3-7-  نفوذ شيوه های اروپايی( از افاغنه تا سلسله قاجار )
4- تذهيب
4-1-  تعريف تذهيب
4-2-  مکتب‌های تذهيب
4-3-  پيشينه تذهيب
4-4-  تذهيب ايرانی
5- مينياتور
5-1-  تاريخچه مينياتور
5-2-  مينياتور ايرانی
6- کاشی
6-1-  تاريخچه کاشی
6-2-  کاشی زرين فام- قرن 5 هجری- کاشان
6-3-  کاشی معرق- مسجد شيخ لطف الله اصفهان
6-4-  کاشی هفت رنگ- ايران و ترکيه
6-5-  کاشی ايزنيک- قرن پنجم- ترکيه
7- دريافت منشا نگارگری
7-1-  مروري كوتاه بر كاربردهاي خطي در نگاره‌هاي سده هفتم تا يازدهم
7-2-  ريشه يابی مفهوم های ساختارهای فضايی در نگاره ها
7-2-1-حس مکان يا مکانيت
7-2-2-تداوم فضايی مثبت
7-2-3-همزمانی زمان- صورت
7-2-4-انسان در حد مقياس
7-3-  مفهوم صور سنتی
7-3-1-باغ
7-3-2-تخت
7-3-3-رواق
7-3-4-دروازه
7-3-5-اتاق
7-3-6-مناره
7-3-7-گنبد
7-3-8-چارطاق
·فصل دوم مطالعات تطبيقی
1- فرهنگسرای دزفول( صميميت معماری اطرانی در جشن نور ورنگ و آجر )
·فصل سوم مطالعات زمينه
1- مطالعات پيرامون شهر مشهد
1-1-  تاريخچه تحولات مشهد در دوره معاصر
1-2-  تاريخچه شکل گيری شهر مشهد
1-3-  تاريخچه خراسان
1-4-  جمعيت کنونی شهر مشهد
1-5-  شناخت فضاهای فرهنگی موجود
1-6-  بررسی اجتماعی شهر مشهد
1-6-1-برخوردهای اجتماعی و فرهنگی
1-6-2- پديده مهاجرت روستاييان
1-6-3- پديده زوار
1-7-  شناخت استخوان بندی شهر مشهد
1-7-1- استخوان بندی شهر مشهد و تاثيرات آن بر فرم کلی شهر
1-7-2- عوامل موثر در استخوان بندی شهر مشهد
1-8-  شناخت مسائل اقليمی شهر مشهد
1-8-1- ويژگی آب و هوای مشهد و بررسی وزش باد در منطقه
1-8-2- جهت استقرار ساختمان در مشهد
2- مطالعات پيرامون شهر توس
2-1-  پيشطنه تاريخی توس
2-2-  پاژ
2-3-  آرامگاه فردوسی
2-4-  بنای هارونيه
2-5-  مسجد مدرسه تابران توس
2-6-  ارگ مرکزی( کهن دژ)
3- ضوابط و مقررات مصوب پيرامون شهر توس
3-1-  مشخصات وضوابط عرصه اثر
3-2-  حريم منظري شهر تاريخي توس
4- جايگاه اقتصادی، اجتماعی و گردشگری حوزه تاريخی توس
4-1-  جايگاه اقتصادی
4-2-  جايگاه اجتماعی
4-3-  جايگاه گردشگری
5- ميزان وتحولات جمعيت كل منطقه توس
6- طرح تهيه شده برای منطقه خراسان بزرگ و ناحيه توس
6-1-  چگونگی استفاده از مطالعات تاريخی برای برنامه ريزی های گردشگری
6-1-1-تاريخ
6-1-2-باستان شناسی
6-1-3-مردم شناسی
6-1-4-هنرهای سنتی
7- طبقه بندي اراضي ونحوه استفاده از زمين
8- شناخت راههای پيرامون حصار توس
فصل چهارم مطالعات تکميلی
1- سماع عارفان در نگاره ها و نگارگری ها
کران سوم- تجزیه و تحلیل طرح پژوهش
فصل اولتدوين مبانی نظری پروژه
1- ارکان بنيادين طرح نگاره ها
1-1-  تعادل
1-2-  زيبايی
1-3-  هماهنگی
1-4-  توازن
1-5-  اندازه
1-6-  حد و حريم
2- وحدت در کثرت
2-1-  وجوه افتراق وحدت و همساني
2-2-  تعريف وحدت
2-3-  هدف از وحدت
2-4-  وسيله وحدت
2-5-  مبلغ وحدت
2-6-  نتيجه وحدت
2-7-  علل گرايش يا تبليغ وحدت
2-8-  زمينه‌هاي وحدت
2-9-  تضادهاي روند همسان سازي با وحدت
2-10-عامل وحدت
3- ويژگيهاي نظم معماري و شهر اسلامي (مأخوذ از تفكر اسلامي)
4- مرکزگرايی
5- تحليل نقاشی ايرانی انتخاب شده
6- تعيين اجزا برنامه فيزيکی
لابی و فضاهای مرتبط با آن
آمفی تئاتر مجموعه و فضاهای مرتبط با آن
سالن موزه هنر و فضاهای مرتبط با آن
آتلیه ها و فضاهای مرتبط
نمایشگاه ها و فضاهای مرتبط با آن
سالن رستوران و فضاهای مرتبط با آن
کران چهارم- طراحی پروژه
فصل اول تحليل و آناليز سايت
فصل دوم روند گذر از مبانی نظری به ايده ها و طراحی
فصل سوم تبيين برنامه ها و اهداف طرح