شناسه پست: 17413
بازدید: 388

ماشين بينايي و تصوير برداري ديجيتالي
فهرست مطالب
پيشگفتار 3
فصل 1
آشنايي با ماشين بينايي و تصوير برداري ديجيتالي 6
فصل 2
ميكروكنترلر 8051 38
فصل 3
موتور پله اي و مشخصه هاي اساسي آن 99
فصل 4
نمونه عملي از يك ربات مسير ياب ساده 112
پيشگفتار:
با ساخت وسايل الکترو مغنا طيسي نظير انواع الکتروموتورها، بوبين ها ،رله ها وغيره ، انسان قادر شد با بهره گيري از الکترونيک ، کنترل ابزارهاي مکانيکي را در دست گيرد و سر انجام با پيدايش ميکرو پروسسورها و با توجه به توانايي آنها در پردازش اطلاعات و اعمال کنترلي و همچنين قابليت مهم برنامه پذير بودن آنها تحول شگرفي در ساخت تجهيزات الکترونيکي و صنعتي و غيره به‌ وجود آمد.
پيشرفتها و تحولات اخير باعث پيدايش اتوماسيون صنعتي شده که در بسياري از موارد جايگزين نيروي انساني مي گردد. به عنوان نمونه انجام امور سخت در معادن و يا کارخانه ها و يا کارهايي که نيازمند دقت وسرعت بالا مي‌باشد و يا انجام آن براي نيروي انساني خطر آفرين است به انواع دستگاهها و رباتها سپرده شده است. همچنين با پيشرفت الکترونيک در زمينه ساخت سنسورها. بالا رفتن دقت آن ها، امروزه انواع گوناگوني از حسگرها در دنيا توليد مي شود که در ساخت رباتها و در زمينه اتوماسيون نقش مهمي را ايفامي‌کنند.
در اين پايان نامه پس از مباحثي در مورد  پردازش ديجيتالي تصوير ، معرفي ميکرو کنترلر 8051  بصورت مختصر و در حد نياز و بخش کوچکي در مورد استپ موتورها  به طراحي وپياده سازي نمونه اي کوچک از يک ماشين مسير ياب پرداخته شده است .شايان ذکر است که مطالب مربوط به طراحي وساخت ماشين بگونه اي بيان شده که توسط هر فردي که آشنايي مختصري با ميکرو کنترلرها داشته باشد، قابل پياده سازي است.