گزارش كارآموزي در مركز مخابرات مباركه
شناسه پست: 5818
بازدید: 465

گزارش کارآموزی در مرکز مخابرات مبارکه

گزارش کارآموزی در مرکز مخابرات مبارکه بخشهای مرکز تلفن عبارتند از :اتاق سوئیچ ،اتاق کابل ، اتاق MDF ،با تریخانه و اتاق ژنراتور که این اتاقها به ترتیب شکل در کنار هم قرار دارند .

مرکز مربوطه دارای ۳ داک می باشد از هر شلف تعدادی کابل بیرون می آید . و داک ها در اتاق سوئیچ (SW)  قرار دارندکابل های خروجی به اتاق MDF  که در مجاور(SW) قرار دارند م یرود بخش MDF  توسط سیمهای وانژه (زوج سیاه و سفید) به دو قسمت تقسیم می شود قسمت اول شامل ورودی کابلهای اتاق سوئیچ  می باشد که به ترتیب شماره تقسیم بندی شده است قسمت دیگر شامل کابلهای دو زوجی می باشد که به اتاق کابل می رود که تعداد شان بیشتر از تعداد مشترکین      می باشد . نحوه اتصال این دو قسمت بهم ترتیب خاصی ندارد و سیم وانژه ممکن است ا زابتدای قسمت اول به انتهای قسمت دوم وصل شود یا به انتهای آن .در اصل کار MDF وصل شماره مورد نظر (قسمت اول ) به خط اشتراک مشترک مورد نظر (قسمت دوم ) می باشد.

حال کابلهای خروجی که ۲۰۰ تایی هستند از MDF خارج م یشود و به اتاق کابل          می رود . در اتاق کابل ، کابلهای ورودی ۲۰۰ تایی مبدل به کابلهای ۶۰۰ تایی یا بیشتر می شود. این کابلهای ضخیم وارد حوضچه می شوند.

اکنون کابلهای ورودی به حوضچه (که به عبارتی می توان ا زآن بعنوان جعبه تقسیم نام برد) می روند و و در آنجا به کافوها م یروند (KV) .

کافوها در سطح شهر بسته به تراکم جمعیت به تعداد مورد نیاز با ظرافت متغیر قرار  می گیرند که ۱۴۰۰ تایی یا ۲۴۰۰ تایی هستند و بسته به نیاز آن منطقه از ظرفیت کافو استفاده می شود.

کار کافو تقسیم کابلهایی است که از حوضچه آمده و به پستها (P) می رود .

گزارش کارآموزی در مرکز مخابرات مبارکه

فهرست مطالب

بخشهای مرکز تلفن و مسیر ارتباط بین مرکزتا مشترک

 تقسیم بندی برای کابلها

۱)کابل مرکزی

۲) کابل آبونه

۳) کابل زمینی

۴)  کابل هوایی

نگاهی کلی به صنعت مخابرات و عملکرد آن درجهان

اطلاعات

فرستنده

گیرنده

روند کار یادگیری های کار آموز

ترمینال

خط مشترک یا تلفن

مرکز

انواع سوئیچ دور افتاده

تاریخچه فیبر نوری

فناوری ساخت فیبر نوری

انواع فیبر نوری

کاربردهای فیبر نوری

سرویس های ویژه و انواع آن

۱-ارتباط شهری

پاس دادن مکالمه (Transfer)

منتظر مکالمه (Call Waiting)

انتقال مکالمه (Call Forward)

۱- انتقال مکالمه در حالت بلادرنگ (Call Forward Always)

۲-انتقال مکالمه در صورت جواب ندادن (Call Foeward no Answer)

۳-انتقال مکالمه د رصورت مشغول بودن (Call Forward on busy)

مزاحم نشوید(do not disturb)

شماره گیری مجدد (Redial)

فراخوان عمومی (page)

دسترسی فوری (Hotline)

رزرو کردن داخلی و خط شهری (resevation)

ب – رزرو خط شهری

جواب تلفن دیگر (Call Pick up)

بیدار باش (Wake up Service)

حالت کنفرانس (Conference)

فرمت :  قابل ویرایش |  word | صفحات : ۳۰

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید