كارآموزي سخت افزار شركت خدماتي كامپيوتري جام جم
شناسه پست: 5935
بازدید: 446

کارآموزی سخت افزار شرکت خدماتی کامپیوتری جام جم

کارآموزی سخت افزار شرکت خدماتی کامپیوتری جام جم معمولترین روشهای توصیف یک پردازنده ، بیان اندازه گذرگاههای آدرس و اطلاعات می‌باشد . یک گذرگاه به طور ساده یک سری از اتصالاتی است که سیگنالها را حمل می کنند . به طور مثال یک زوج سیم را تصور کنید از یک طرف یک ساختمان به طرف دیگر کشیده شده باشد . اگر شما این سیم را به منبع برق ۱۱۰ ولت متناوب یک مولد وصل نمائید ، در حقیقت با انتقال برق به طرف دیگذ یک گذرگاه قدرت ساخته آید .

به طور کلی هر وسیله انتقال که بیش از یکعدد سر در هر دو انتهای خود داشته باشد را می‌توان گذرگاه نامید . یک کامپیوتر نمونه ، دارای چندیدن گذرگاه بوده و  پردازنده نمونه دارای دو گذرگاه مهم می‌باشد که جهت  انتقال اطلاعات و آدرس دهی به خانه های حافظه استفاده می شوند . گذرگاه اطلاعاتی که در پردازنده‌ها در نظر است در حقیقت مجموعه پین هایی است که اطلاعات را دریافت و یا می فرستد . بیشترین تعداد سیگنالها در یک زمان ، و بیشترین اطلاعات در بازه های زمانی ویژه از این طریق این گذرگاه قابل فرستادن است . بنابراین سریعترین گذرگاه ، همین است .

لازم به ذکر است اطلاعات فرستاده شده در کامپیوترها ، سیگنالهای دیجیتال با بازه های زمانی هستند که ولتاژ ۵ ولت نشانگر ۱ و ولتاژ صفر ولت نشانگر صفر می‌باشد . ( بر روی هر خط ) . هر چه شما تعداد سیمهای بیشتری داشته باشید قادر به فرستادن اطلاعات بیشتری می‌باشید . یک تراشه مانند ۲۸۶ که دارای ۱۶ سیم برای انتقال و دریافت اطلاعات می‌باشد دارای یک گذرگاه اطلاعات ۱۶ بینی تسن . یک تراشه ۳۲ بیتی مانند ۴۸۶ دارای تعداد سیمهای دو برابر به نسبت ۲۸۶ بوده پس قادر به انتقال تعداد بیشتری اطلاعات می‌باشد . ( دو برابر )

کارآموزی سخت افزار شرکت خدماتی کامپیوتری جام جم

فهرست مطالب

موقعیت و محل کارآموزی
تجهیزات مورد استفاده
آموزش های فراگرفته
شرح کار
گذرگاه اطلاعات
ثباتهای داخلی
گذرگاه آدرس
نرخهای سرعت پردازنده
در مود حقیقی
مود حفاظت شده
حافظه اصلی ( RAM )
ناحیه بندی منطقی وفیزیکی حافظه
حافظه اساسی و یا مرسوم
بخش بالاتر حافظه : ( UMA )
بخش فوقانی حافظه : ( HMA )
الف ) extended memory :
ب ) expanded memory :
مشخصه های فیزیکی حافظه اصلی :
حافظه از نوع EDO :
الف ) حافظه صفحه بندی شده :
ب ) حافظه تلفیق شده :
ج ) حافظه سریع از نوع Cach :
نحوه کار کارت های صوتی
آناتومی یک کارت صدا
عملکرد کارت صدا

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۳۰

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید