کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل EFQM در گروه خودرو سازی بهمن
شناسه پست: 5093
بازدید: 535

کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل EFQM در گروه خودرو سازی بهمن

کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل EFQM در گروه خودرو سازی بهمن بیش از یک دهه از اجرای رویکرد خصوصی سازی سازمانهای دولتی توسط مراجع ذیصلاح تصمیم گیری کشورمی گذرد و امروزه بطور جدی شاهد تغییر فضای کسب و کار سازمانها از محیط حمایتی به رقابتی و حرکت و رشد موسسات در فصل نوین اقتصاد کشور هستیم. در چنین محیطی سازمانها برای بقاء و کسب موفقیت پایدار، نیازمند مدیریت مدبرانه و صحیح با اتکا بر منابع محدود و ارزشمند هستند. از سوی دیگر ظهور روزافزون رقبای کوچک و بزرگ در بخشهای مختلف صنعت و خدمات، خرد شدن بازار به بخشهای کوچکتر، تغییر تعریف مخاطب(هدف) سازمان از مشتریان به ذینفعان، تمرکز بر تامین انتظارات و نیازهای کلیه ذینفعان، تلاشی مضاعف را برای حفظ و توسعه سازمان می طلبد.
در این راستا، طی دهه های اخیر، اندیشمندان علم مدیریت با تکیه بر تجارب سازمانهای موفق و پیشرو، همواره در پی یافتن راه حلهایی برای بهبود وضعیت و حرکت به سوی تعالی بوده اند که نتیجه تحقیق و مطالعات آنها، منجر به خلق ابزارهایی همچون  ۵S،TQM ،BSC  ،ISO،SIX SIGMA،PM ،CRM  و … شده است که هر کدام از این ابزارها در صورت به کارگیری صحیح در زمان و مکان مناسب، می تواند منافع مادی و غیر مادی بیشماری را برای سازمانها به همراه داشته باشد. اما با توجه به خواست و انتظار همیشگی مدیران ( بویژه در سازمانهای ایرانی) و نوع نگاه آنها به چنین ابزارهایی که متکی بر نتایج حاصله (نتیجه مداری) است، معمولاً خروجی حاصل از بکارگیری این فنون، در حد انتظار نبوده است.
اما به موازات پیدایش تکنیکهای مدیریتی متنوع، مدلهای تعالی سازمانی از دهه ۱۹۵۰ میلادی متولد شدند. مدلهای تعالی سازمانی با الگو برداری از شرکتهای موفق دنیا توانسته اند چارچوب مناسبی را برای مدیریت سازمانها در محیط رقابتی ارایه کنند. ویژگی بارز این مدلها، نوع نگرش به سازمان (کل نگری) است که به مدیریت این امکان را می دهد تا ضمن ارزیابی و مداقه سازمان تحت امر خود، بتواند آن را با سایر سازمانهای مشابه مقایسه کند. از سوی دیگر، مدل ها معمولاً بگونه ای طراحی شده اند که امکان استفاده از تکنیکهای مختلف را برای سازمان فراهم می سازند.

کارآموزی بررسی نقش پیاده سازی مدل EFQM در گروه خودرو سازی بهمن

فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار ‌و
فصل اول : ۱
مفاهیم نوین مدیریتی ؛ ۳
آشنایی با مدل تعالی سازمانی EFQM 3
۱- مقدمه : ۳
۲- تاریخچه : ۴
۳- اهداف مدل تعالی سازمانی : ۸
۴- آشنایی با کلیات مدل : ۹
۵- مفاهیم بنیادین تعالی : ۱۱
الف – نتیجه گرایی : ۱۲
ب-  مشتری مداری ۱۳
ج- رهبری و ثبات در مقاصد ۱۴
مزایای قابل انتظار از این مفهوم : ۱۴
ایجاد ارزش افزوده بیشتر ۱۸
حفظ، جذب و اشاعه دانش ۱۸
ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان ۱۹
بالا رفتن احتمال بقاء ۱۹
۶- معیارهای مدل EFQM : 20
۱- رهبری : ۲۲
۳- کارکنان : ۲۳
ه- فرآیندها: ۲۳
۷- معیارهای مدل از دید امتیاز : ۲۵
۸- منطق امتیازدهی RADAR : 26
الف- نتایج : ۲۷
ب- رویکرد : ۲۸
د-۳-  بهبود : ۲۹
ب- رویکرد کارگاهی : ۳۱
۱۰- قلمرو زمانی و مکانی : ۳۳
فصل دوم: ۳۴
۹ معیار مدل تعالی ۳۴
تاریخچه تکامل مدل EFQM 37
مدل تعالی EFQM و معیارها ۴۳
کاربردهای مدل تعالی سازمانی ۴۴
معیار۱ رهبری ۴۷
معیار ۳ کارکنان ۵۲
بهینه کردن حمل و نقل . ۵۷
معیار ۵  فرآیندها ۵۹
معیار ۶ نتایج مشتری ۶۳
ب) شاخص های عملکردی ۶۴
معیار ۷ نتایج کارکنان ۶۶
ب) شاخص های عملکردی ۶۷
تاثیر بر اقتصاد محلی، ملی و جهانی ۶۹
رفتار مبتنی بر اخلاق ۶۹
ب) شاخص های عملکردی ۷۰
– هزینه های نگهداری و تعمیرات ۷۲
فصل سوم: ۷۴
جامعه و نمونه آماری ۷۴
فرضیه و متغیرهای تحقیق : ۷۵
جامعه و نمونه آماری : ۷۶
فصل چهارم : ۷۷
اظهار نامه آموزشی: ۷۸
وضعیت گذشته: ۸۰
روالها ۹۲
عملیات فرعی پذیرش خودرو ۹۵
فرآیند اصلی صدور فاکتور (تسویه) ۹۷
فرآیند فرعی صدور فاکتور : ۹۸
نتیجه کار : ۱۰۰
نتیجه گیری : ۱۰۱
پیشنهاد : ۱۰۳
فهرست منابع : ۱۰۴

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات: ۱۰۴

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید