فهرست مطالب
ایران خودرو در یک نگاه 1
تاريخچه تأسيس ايران خودرو 1
فعالیت های شرکت 2
ایران خودرو و سازندگی 3
شركت خودروسازان 5
سيستم مالي شركت ايران خودرو 9
اداره رسيدگي اسناد 10
اداره حقوق و مزايا 11
اداره حسابداري خريدهاي خارجي 11
اداره حسابداري اموال 11
اداره دفتر داري و صدور اسناد 12
اداره خزانه داري كل 15
حسن انجام كار 16
اوراق بهادار جاري 17
اداره پرداخت 18
بودجه سفارش كار 19
اداره كل فروش 21
اداره كل حسادباري عمومي 21
قراردادهاي ايران خودرو 24
اداره اموال و پروژه ها 25
نحوه ثبت حسابداري اموال 27
نوشتن معين و تفصيل 29
پيمانكاري پروژه هاي ايران خودرو 33
نتيجه گيري از مدت فعاليت در ايران خودرو 34
تعهد نامه 36
موضوع قرارداد 38
ايران خودرو در يك نگاه
نام شركت: ايرانخودرو (سهامي عام)
تاريخ تأسيس: مرداد 1341
ميزان سرمايه: 5/1282 ميليارد ريال
نيروي انساني: 12039 نفر
مساحت: 000/450/3 متر مربع
تاريخچه تأسيس ايران خودرو
شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تاسيس كارخانجات اتوبوس سازي و ساختن قطعات و لوازم مختلف اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27 مرداد ماه 1341 با سرمايه اوليه يك صد ميليون ريال و تعداد يكهزار سهم يك هزار ريالي به ثبت رسيد و از مهرماه 1342 عملاً فعاليت خود را با توليد سواري پيكان، اتوبوس و مينيبوس آغاز كرد و به مرور زمان به تنوع حجم توليدات خود افزود به طوري كه در سال 1379 به توليد 176000 دستگاه خودرو با شكستن ركورد و به ميزان قابل توجهي كميت و كيفيت محصولات خود افزايش دهد.
شركت ايران خودرو با داشتن 70% از سهام توليد بازار بزرگترين توليد كننده خودرو در كشور است.
فعاليتهاي شركت
فعاليتهاي شركت را ميتوان از بدون تاسيس به سه قسمت تقسيم كرد:
الف: 1342 تا 1357
در اين سالها سياست افزايش از طريق مونتاژ به صنعت خودرو در ايران خودرو بوده كه روند افزايش داشته و انواع خودرو در اين شركت مونتاژ و به بازار عرضه شد.
ب: از سال 1358 تا 1368
در اين سالها با محاصره اقتصادي كه ناشي از جنگ تحميلي باعث شد كه در بازار با فراز و نشيبهائي برخوردار گردد.
پ: از سال 1369 به بعد
در اين سالها شركت با تحولات جديدي وارد بازار شد كه قانون خودرو به تصويب رسيد.
سال نگاري از توليد سواري و وانت:
1348: وانت پيكان با حجم موتور 1600 سيسي
1369: سواري پيكان با نيروي محركه پژو 504 با حجم موتور 1800 سيسي
1369: سواري پژو 405 در مدل هاي GLX , GL با حجم موتور 1600 سيسي
1374: سواري پژو 405 در دو مدل دندهاي و اتوماتيك با حجم موتور 2000 سيسي
1375: آغاز طراحي سمند (خودروي ملي)
1376: سواري پژو 405 با قواي محركه پيكان (پژو-آردي) با حجم موتور 1600 سيسي
1376: سواري تشريفاتي پژو 405 (ليموزين) با حجم موتور 2000 سيسي
1377: سواري استيشن پژو 405 با حجم موتوري 2000 سيسي
1378: پژو پارسي با حجم موتور 1800 سيسي (انژكتوري)
1370: پژو 206 با حجم موتور 1360 سيسي
1380: سمند (خودروي ملي) با حجم موتور 1800 سيسي (انژكتوري)