گزارش کارآموزی در تعمیرگاه خودرو پیکان – پژو RD
شناسه پست: 5868
بازدید: 571

گزارش کارآموزی در تعمیرگاه خودرو پیکان – پژو RD

گزارش کارآموزی در تعمیرگاه خودرو پیکان – پژو RD  مختصری بر کارهای انجام شده در دوران کارآموزی  ۱)    فیلرگیری اتومبیلهای پیکان و پژو RD (هر دو یک موتور دارند) که به شرح زیر می باشد :

ابتدا درب سوپاپ را باز کنیم و بعد با چرخاندن میل لنگ (بوسیله چرخاندن پروانه) سیلندر (۱) را در حالت قیچی قرار داده و سیلندر (۴) را فیلرگیری می کنیم . (فیلر ۳۰ برای سوپاپ دود و فیلر ۲۵ برای سوپاپ هوا) بعد سیلندر ۳ را قیچی کرده سیلندر ۲ را فیلرگیری می کنیم . سپس سیلندر ۴ را قیچی کرده ۱ را فیلرگیری می کنیم و در انتها سیلندر ۲ را قیچی کرده و ۳ را فیلرگیری می کنیم .

۲) میزان فرمان  اتومبیل پیکان و پژو RD

ابتدا ماشین را روی چاله سرویس می آوریم بعد با میله مخصوص فاصله جلوی دو چرخ جلو را اندازه می گیریم سپس فاصله عقب دو چرخ جلو را اندازه می گیریم که باید ۴ تا ۶ میلیمتر بیشتر باشد که در غیر این صورت اگر فاصله کمتر بود با بلندتر کردن میله اتصال (بوسیله شل کردن پیچ آن) و اگر فاصله بیشتر بود با کوتاه تر کردن میله اتصال (بوسیله سفت کردن پیچ آن) این کار را انجام می دهیم و در پایان برای اطمینان این کار را دوباره انجام می دهیم .

گزارش کارآموزی در تعمیرگاه خودرو پیکان – پژو RD

فهرست مطالب

مختصری بر فعالیتهای انجام شده در دوره کارآموزی

بازکردن گیربکس وبستن آن

تعویض واشر سر سیلندر اتومبیل پیکان پژو RD

تعمیر دیفرانسیل

نصب و تنظیم میل بادامک

تنظیم کردن میل بادامک

لیفتر های هیدرولیک

لیفتر های سفت

تعویض کردن کلاج ماشین

سر و صدای کلاچ

ضربانهای پدال کلاچ

گزارش کارآموزی در تعمیرگاه خودرو پیکان – پژو RD

۳)تعویض روغن و فیلتر روغن موتور :

برای تعویض روغن و فیلتر روغن موتور ماشین را روی چاله سرویس می بریم و با بازکردن پیچ ته کارتر روغن سوخته را خارج می کنیم . پیچ را سفت کرده و بعد از بالا روغن تازه را در موتور می ریزیم (تعویض روغن معمولاً پس از ۲ تا ۳ هزار کیلومتر کارکرد انجام می شود ).

۴)باز کردن گیربوکس و بستن آن روی ماشین :

برای بازکردن گیربوکس ابتدا اتصالات به آن را باز می کنیم که به این شرح می باشند . ابتدا پیچ استارت را باز می کنیم بعد کلاچ را باز می کنیم . سپس گاردان را باز کرده و بعد از آن پیچهای اتصال به موتور را باز می کنیم از داخل اتومبیل دسته دنده را از گیربوکس جدا می کنیم و در انتها پیچهای اتصال به بدنه را باز می کنیم و با تکان دادن گیربوکس و کشیدن آن رو به عقب با درآمدن شافت ورودی گیربوکس آزاد می شود .

فرمت :  قابل ویرایش |  word | صفحات : ۳۰

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید