شیوه طراحی درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها وداروهایی
شناسه پست: 2809
بازدید: 406

کارآموزی شیوه طراحی درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها وداروهایی

کارآموزی شیوه طراحی درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها وداروهایی   پروژه حاضر حاصل کار در کارگاه قالبسازی کیهان واقع در شهرک وردآورد می باشد که از مرحله نقشه کشی قطعه نشان داده شده تا مرحله طراحی و ساخت  می باشد.ولیکن به خاطر آشنایی با فر آیند طراحی قالب ابتدا تعاریف مقدماتی در طراحی قالب آورده شده و بعد وارد پروژه می شویم.امید است که این پروژه خواننده محترم را در درک بهتر این نوع از قالب یاری کند.

روش اساسی طراحی قالب    

توصیه می شود که طراحی هر قالب به صورت سیستماتیک پیش برود چرا که قالب و عملکرد آن باید در شرایط گوناگونی پاسخگو باشند.شکل ۵۱ ارتباط متقابل شرایط و شرایط مرزی و ثانویه که با عمل اصلی باید رعایت شوند نمایش می دهد.این مطلب با یک مثال آشکارتر می شود .مسیر تصمیمهایی که طراح اتخاذ می کند با فلوچارت طراحی یک قالب استاندارد برای تولید همزمان چندین سرپوش به نمایش در آمده است.توصیه می شود که برای درک منطق روش،این مسیر گام به گام تعقیب شود.

فهرست مطالب

مقدمه
روش اساسی طراحی قالب
نقشه درب
بوش دور سنبه
طراحی سنبه
پین داخل سنبه
عملیات بیرون اندازی قطعه از قالب
نیمه پایین قالب
نحوه مونتاژ نیمه بالای قالب
منابع

کارآموزی شیوه طراحی درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها وداروهایی

الگوریتم تعیین تعداد حفره قالب بهینه از نظر فنی و اقتصادی

از آنجا که تعیین واقع گرایانه تعداد حفره قالب بهینه فقط به توجه به مشخصات ماشین قالبگیری و قالب مناسب برای قطعه مورد نظر امکانپذیر است ،بنابراین اگر تعداد حفره قالب بهینه از نظر فنی و اقتصادی تعیین شود مناسب ترین ترکیب قالب و ماشین به صورت همزمان به دست می آید

نوع تزریق و موقعیت آن و همچنین تعداد حفره قالب ،مثلا از قالب یک حفره ای به قالب دو حفره ای ،بستگی دارد.ابعاد اصلی قالب به تعداد حفره قالب ،طرح قالب و نوع ماشین بستگی دارد .برعکس ممکن است که طرح قالب به ابعاد اصلی قالب وابسته باشد .اگر مثلا به علت زیاد بودن نیروهای عرضی بازشدن، استفاده از یک میل راهنمای  ضخیم برای قالب کشویی لازم شود نمی توان آنرا پس از تعیین شدن اندازه ها ایجاد کرد.بنابراین استفاده از قالب با حفره قالب دو تکه حساسیت بیشتری دارد .هزینه های قالب وقطعه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به پارامترهای باقیمانده که در برآورد مقرر شده اند بستگی دارد.

برای به دست آوردن مناسبترین تعداد حفره قالب ( ترکیب قالب – ماشین ) با کار قابل قبول،روش زیر ارائه شده است.شکل ۵۹خلاصه فلوچارت یک الگوریتم برای تعیین بهترین ترکیب قالب و ماشین از نظر فنی و اقتصادی برای قطعه تولیدی نمایش می دهد. در گام ۱ قطعه آنالیز شده و تمام مقاصد عملی قالب به دست می آید.علاوه بر اینها انتخاب اولیه ماشینها ،یعنی ماشینهای قالبگیری که انتخاب نهایی از میان آنها خواهد بود ،انجام می شود .سپس در گام ۲ اولین محدودیت دامنه تعداد حفره قالب که بر مبنای معیارهایی که به اطلاعات راجع به قطعه بستگی دارد تعیین می شود.پس از این گام در گام ۳ دامنه تعداد حفره قالب با بازبینی معیارهای فنی مهم محدودتر می شود .در گام ۴ پس از محاسبه ابعاد اصلی قالب می توان هزینه قطعه را محاسبه کرد .

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۵۷

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید