گزارش کارآموزی کامپیوتر در مخابرات اراک
شناسه پست: 5126
بازدید: 494

گزارش کارآموزی کامپیوتر در مخابرات اراک

گزارش کارآموزی کامپیوتر در مخابرات اراک  واکنش هر موجود زنده در برابر محیط و اجتماع خود بر اساس یک سلسله اطلاعات صورت می گیرد و این اطلاعات فراهم نمی گردد جز با برقراری ارتباط با محیط و همنوع خویش . بدین ترتیب هرچه امکانات ارتباطی وسیع تر و پیشرفته تر باشد دستیابی به منابع اطلاعاتی افزونتر خواهد بود و به تبع داشتن اطلاعات غنی ، فرد یا جامعه را دارای پویایی و تحرک سریعتر و معقول تری می نماید .

دستیابی به اطلاعات صحیح ، مطمئن و سریع در اتخاذ تصمیم گیری ها از اعتبار بالایی برخوردار است که در نتیجه ، ارتباط سالمی را طالب است . غالباً برقراری ارتباط و کسب اطلاعات خارج از قلمرو مشاهده مستقیم و تماس شخصی نیاز به امکانات ویژه ای دارد . از میان طیف وسیع امکانات ارتباطی می توان از مخابرات به مفهوم متعارف در جامعه کنونی نام برد .

صور ابتدائی ارسال خبر ، افروختن آتش و ایجاد دود برفراز کوهها ، نواختن طبل و قاصدان پیاده یا سواره بوده است . اما از سال ۱۸۴۰ که الفبای مورسی تلگراف مورد استفاده قرار گرفت پیشرفت تکنولوژی مخابرات سرعت زاید الوصفی داشته است بطوریکه امروزه مخابرات بعنوان سریعترین روش شناخته شده انتقال اطلاعات مهم و بنا بر تعبیری متضمن غنای فکری جوامع سیاسی و تسریع کننده آهنگ پیشرفت در عرصه های گوناگون اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی نقش ارزشمند و والائی را نصیب خود ساخته ، بنحویکه توسعه و گسترش تکنولوژی مخابرات از جمله عوامل مهم پیشرفت و ترقی آنها قلمداد می گردد . بعبارت دیگر تا کشوری به تکنولوژی پیشرفته مخابراتی و سیستمهای نوین این صنعت قرن ، دست نیابد و تجهیز نگردد به مفهوم واقعی و حقیقی به توسعه و ترقی دست نخواهد یافت و به راهیابی در قافله پرشتاب کشورهای مترقی نائل نخواهد شد .

گزارش کارآموزی کامپیوتر در مخابرات اراک

فهرست مطالب

۱ـ اهمیت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه……………….۱

۲ـ تاریخچه ی مخابرات…………………………………………..۲

۳ـ تأسیس شرکت مخابرات استان مرکزی ………………………۲

۴ـ تشکیلات کلی شرکت مخابرات………………………………..۳

ـ معاونت توسعه و مهندسی…………………………………………..۳

ـ مدیریت مخابرات مرکز استان………………………………………….۳

ـ مدیریت اداری و تدارکاتی………………………………………………۳

ـ معاونت نگهداری و بهره برداری………………………………………..۳

ـ مدیریت مالی و اقتصادی………………………………………………۳

ـ واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات ( تلفن ۲۲۴۴۴۴۱ )……………۴

ـ واحد روابط عمومی……………………………………………………۴

۵ـ نمودار سازمانی شرکت مخابرات استان مرکزی………………..۵

۶ـ خدمات قابل ارائه در مراکز تلفن……………………………………۶

۷ـ سیم کشی……………………………………………………………۶

ـ سیم کشی خارجی……………………………………………….۶

ـ سیم کشی داخلی………………………………………………..۶

۸ـ تلفن همگانی…………………………………………………….۷

۹ـ سرویسهای ویژه تلفنی………………………………………….۸

۱۰ـ عوامل قطع تلفن توسط مخابرات………………………………۸

۱۱ـ مرکز اطلاعات ۱۱۸٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۸

۱۲ـ دبیت کارت(DEBIT CAR)  ………………………………………

۱۳ـ خدمات اینترنت…………………………………………………..۹

۱۴ـ تلفن گویای ۱۳۵٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۱۰

۱۵ـ جایگاه اینترنت …………………….. ………………………….۱۰

۱۶ـ شبکه چیست؟………………………………………………..۱۱

ـ فوائد شبکه سازی………………………………………………..۱۱

ـ شبکه کامپیوتر در مخابرات…………………………………………۱۴

۱۷- کارت گرافیک……………………………………………۱۵

۱۸ـ کارتهای صدا(Sound Cards)  ……………………..

۱۹ـ کارتهای مودم……………………………………………۱۸

۲۰ـ چاپگرها(Printer)  …………………………………….

۲۱ـ اسکنرها(Scaner)  …………………………………….

۲۲ـ انواع فن………………………………………………….۲۳

۲۳ـ صفحه کلید……………………………………………….۲۳

۲۴ـ ماوس…………………………………………………….۲۴

۲۵ـ مونیتورها(Monitors) ………………………………..

۲۶ـ پارتیشن بندی هارد دیسک نو…………………………….۲۷

۲۷ـ ویژوال بیسیک…………………………………………….۲۹

۲۸ـ پروژه مربوط به ویژوال بیسیک…………………………۲۹

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۵۵

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید