شناسه پست: 11343
بازدید: 306

 شبيه سازي ديناميكي شيرترمز اتوماتيك لكوموتيو ( راه آهن )
فهرست مطالب
مقدمه
1               مروري بر نحوه عملكرد سيستم ترمز اتوماتيك
2               تحليل حالتهاي مختلف سوپاپ ترمز اتوماتيك
2-1           حالت هواگيري( Release)
2-2            بررسي حالت ترمز در شش دنده (Service)
2-3           حالت كاهش بيشتر فشار لوله اصلي (Over Reduction)
2-5           حالت خنثي (Handle- Off)
2-6          حالت ترمز اضطراري (Emergenc
3               اجزا تشكيل دهنده شير ترمز اتوماتيك
3-1           شير رله
3-1-1      شر رله در حالت هواگيري
3-1- 2     شير رله در حالت تعدل
3-1-3      شير رله در حالت سرويس
3-2           شير رگلاتور
3-2-1      شير رگلاتور در وضعيت هواگيري
3-2-2      شير رگلاتور در وضعيت سرويس
3-3          شير قطع و وصل لوله اصلي در حالت باز
3-3-2     شير قطع و وصل در حالت بسته
3-4         شير تخليه سريع
3-4-1     شير تخليه سريع در حالت بسته
3-3-2     شير تخليه سريع در حالت باز
3-4-3        شير اضطراري
3-5-1     شير اضطراري در حالت عدم تحريك
3-4-3        شير اضطراري در حالت تحريك
3-  5           شير لغو ترمز جريمه(Suppression)
3-6-1        حالت تحريك
3-4-2       حالت عدم تحريك
3-4-2          عملكرد در وضعيت سرويس
3-5          شير خروسكي
3-7-1    شير خروسكي در حالت مسافري
3-5-2         شير خروسكي در حالت باري
3-5-3         شير خروسكي در حالت قطع
4               اندازه گيري
4-1          حالتهاي مختلف سوپاپ شش دنده و اندازه هاي مورد لزوم آنها
4-1-1     حالت هواگيري
4-1-2     حالت ترمز تدريجي در شش دنده
4-1-3      اندازه گيري مورد لزوم در حالت ترمز تدريجي در شش دنده
4-1-4     حالت آزاد سازي ترمز
4-1-5     حالت لغو ترمز جريمه
4-1-6     حالت كاهش بيشتر يا Over reduction
4-1-7     خنثي
4-1-8     حالت ترمز امرژنسي
4-2         حالت هواگيري شش دنده
4-2-2    حالت سرويس
4-2-3     حالت لغو ترمز جريمه
4-2-4     حالت اضطراري
5               ضميمه 1 ( ترجمه متن شركت سازنده)
6               اصول شبيه سازي
6-1          نيازها واهداف شبيه سازي
6-2         بررسي روشهاي ممكن جهت انجام پروژه
6-2-1     مزايا و معايب
6-3         تشريح اصول و مباني روش استفاده شده
6-3-1     مقاومت
6-3-1-1 معادلات سيالاتي حاكم بر مقاومت
6-3-1-2 اثبات فرمول
6-3-1-3 حل معادله در برنامه سيمولينك
6-3-1-4 حل معادلات مربوط به مقاومت
6-3-2      مخزن
6-4            حل يك مثال ساده
6-4-1      فرضيات و تفسير نتايج
7              شبيه سازي شير ترمز اتوماتيك
7-1          شير رله
7-1-1     محاسبات نيرو
7-1-2     محاسبات نيوماتيكي
7-2         شير رگلاتور
7-2-1    محاسبات نيرو
7-2-2    محاسبات نيوماتيكي
7-3         شير قطع ووصل لوله اصلي
7-4          شير تخليه سريع
7-5          شير اضطراري
7-6          شير لغو ترمز جريمه
7-6-1   در حالت هواگيري
7-6-2      در حالت سرويس
7-6-3      در حالتهاي لغو ترمز جريمه ، اضطراري و Handle Off
7-7        شير خروسكي
چكيده
در اين پروژه نخست اجزا و عملكرد شير ترمز اتوماتيك لكوموتيو مورد اشاره قرار مي گيرد . سپس به معرفي روش جز به جز در شبيه سازي سيستم هاي نيوماتيكي مي پردازد. در اين روش ابتدا المانهاي اصلي به كمك نرم افزار Matlab ساخته شده ، سپس با اتصال آنها به يكديگر ، كل مجموعه، شبيه سازي مي گردد.
علاوه بر اين كاربرد ، اين روش در شبيه سازي ديناميكي شير ترمز اتوماتيك ( شش دنده) ، به عنوان فرمان دهنده سيستم ترمز قطار، مورد بررسي قرار مي گيرد.
ABSTRACT
At this project first functions and componens of Locomotive automatic brake valve will explaned . Next the Object-Oriented method in paeumatic simulation will discussed . at this method main first elements will simulate by matlab , then we connect them to simulate whole of the valve .
In addition , this method will used for simulation of locomotive automatic brake valve .
منابع و ماخذ
1-The Analysis and Desing of Pneumatic Systems. Blaine W. Anderson.
1967John Wiley  &Sons
2- Fluid Mechanics V.L Streeter & E.B .Wylie 1996 John Wiley  &Sons
3- Modern control Engineering 3 ed 1997 . Katsohiko Ogata
4-control Engineering 2ed1995 Benjamin Kaw