مقاله بررسي علل دروغ گويي و راه هاي مقابله با آن در كودكان ابتدايي
شناسه پست: 22641
بازدید: 362

مقاله بررسی علل دروغ گویی و راه های مقابله با آن در کودکان ابتدایی

مقاله بررسی علل دروغ گویی و راه های مقابله با آن در کودکان ابتدایی  بسیارند والدینی که دروغ گویی کودکشان اظهار گلایه می کنند و به رغم تلاش برای از بین بردن این عادت زشت در کودکشان نا کام می مانند .آنها سعی می کنند تمام نیازهای کودک را بر طرف کنند و او را از همنشینی با کودکان ناصالح دور نگاه دارند . با این حال ، او باز هم دروغ می گوید و دروغ گویی کودک زمینه بی اعتمادی والدین را فراهم می کند .

مقاله بررسی علل دروغ گویی و راه های مقابله با آن در کودکان ابتدایی

دانستن این نکته حائز اهمیت است که دروغ گویی از امری کوچک و ساده آغاز می شود و اگر با آن برخورد مناسب صورت می گیرد به تدریج به مرضی خطرناک تبدیل می شود دروغ گویی به طور ذاتی در درون هیچ کودکی نیست و این در واقع محیط ناسالم است که باعث به وجود آمدن این رفتار زشت می گردد البته باید بدانیم که نباید به اجبار از کودک بخواهیم راست بگوید ، بلکه باید شرایط مناسب برای دروغ گفتن را فراهم کنیم به منظور پیشگیری از عوارض سوء دروغگویی در ابتدا شما را با علل دروغ گویی در کودکان آشنا می سازیم و سپس به طرح راه کارهایی برای اصلاح آن می پردازیم نکته مهم این است که شما دریابید به چه علت فرزندتان دروغ می گوید و سپس برای از بین بردن علت آن تلاش کنید .

مقاله بررسی علل دروغ گویی و راه های مقابله با آن در کودکان ابتدایی

چکیده
دروغ گویی عادتی ناپسند است که از دوران کودکی آغاز می شود و دارای انواع مختلف از جمله : تخیلی ، اکتشافی ، شاخدار و واقعی است . مقطع سنی کودک ، قرار گرفتن او در گروه جوشی ، اجازه نداشتن در بیان حقیقت ، خود نمایی کودک ترس و اجبار در اجرای دستورهای پدر و مادر ، بر نیامدن از عهده مسئولیت های سنگین ، الگو برداری از دروغ گویی پدر و مادر ، شنیدن دروغ مصلحتی از بزرگسالان و … در بروز دروغ گویی در کودکان موثر است. خوش قولی والدین ، آماده بودن برای شنیدن حقایق تلخ و شیرین از زبان کودک ، استفاده نکردن از تنبیه ، تحقیر نکردن کودک ، ارائه الگویی مناسب از خود در ذهن کودک و عمل به آنچه از او می خواهیم می تواند در پیشگیری و اصلاح دروغگویی فرزندان موثر باشد .

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۱۹

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید