دانلود مقاله تاثیرتکنولوژی بر بهره گیری از انرژی
شناسه پست: 22569
بازدید: 479

دانلود مقاله تاثیرتکنولوژی بر بهره گیری از انرژی

دانلود مقاله تاثیرتکنولوژی بر بهره گیری از انرژی انرژی چیست؟ انرژی یکی از مهمترین نیازهای بشری می‌باشد. بشر همیشه بنوعی، با تولید، مصرف و بحران انرژی درگیر می‌باشد. طی یک قرن گذشته بیش از ۹۰ درصد از تولید و مصرف انرژی جهان مربوط به سوختهای فسیلی (ذغال‌سنگ ، نفت و گاز) بوده است و بمرور زمان سهم سوختهای فسیلی روبه کاهش بوده و هست . با توجه به اینکه سوختهای فسیلی با محدودیت ذخایر روبرو میباشند و در حال حاضر سهم آن در حدود ۸۷ درصد از کل تولید انرژی جهان می‌باشد و در آینده نیز سهم آن در تولید انرژی جهان بشدت کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین محدودیتهای استفاده از انرژی هیدرولیک و انرژیهای قابل تجدیدپذیر فراوانند، بناچار جایگزین کردن منابع دیگر انرژی را غیرقابل اجتناب می‌سازد. و آن استفاده از انرژی هسته‌ای می‌باشد.

دانلود مقاله تاثیرتکنولوژی بر بهره گیری از انرژی

گرچه انرژی فوزیون از جهت فراوانی و تمیزبودن، انرژ بهتر محسوب می‌شود ولی مسلما” دستیابی به آن بیش از یک قرن طول خواهد کشید و دوره توسعه آن در نیمه دوم قرن آینده خواهد بود. لذا، تنها انرژی که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد و بخدمت گرفت انرژی شکافت هسته‌ای (فیسیون) می‌باشد. با توجه به اینکه در ایران، ۹۴ درصد از انرژی مصرفی را انرژیهای نفت و گاز تشکیل می‌دهند و محاسباتی که در این پایان‌نامه انجام گرفته است ، نشان داده‌ایم چنانچه بخواهیم در ایران با بحران انرژی روبرو نشویم در سالهای (۲۰۷۰-۲۰۶۰) میلادی، بیش از هزار نیروگاه هسته‌ای در ایران در حال کار خواهند بود.

دانلود مقاله تاثیرتکنولوژی بر بهره گیری از انرژی

با در نظر گرفتن اینکه این نیروگاههای هسته‌ای دارای مخاطراتی برای نیروی انسانی و محیطزیست می‌باشند در این پایان‌نامه سعی شده است با درنظر گرفتن دیگر عوامل دخالت‌کننده در تعیین مکان نیروگاههای هسته‌ای و تاسیسات هسته‌ای و دفن زباله‌های هسته‌ای بگونه‌ای این تاسیسات تعیین محل شوند تا زیان‌رسانی و احتمال بروز خطرات به این تاسیسات و محیطزیست و دیگر عوامل سرمایه‌ای بحداقل برسد.

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۲۶

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید