مقاله تکنولوژی آموزشی و رسانه ها
شناسه پست: 22451
بازدید: 387

مقاله تکنولوژی آموزشی و رسانه ها

مقاله تکنولوژی آموزشی و رسانه ها  هر جا سخن از ترجمه و تبدیل علوم محض و یافته های علوم نظری به علوم کاربردی و تجویزی به میان آید، در حقیقت از تکنولوژی بحث شده است. تکنولوژی گرچه جدید است ولی کاربرد این مفهوم شاید همزاد تاریخ بشری باشد. بشر از ابتدایی ترین مراحل زندگی خود هر گاه به پدیده ای راه می یافت، یا رابطه بین دو یا چند عامل را شناسایی می کرد، برای حل مشکلات مختلف زندگی خود از این دانش استفاده می کرد.به تبدیل دانش از مرحله پدیده ها، یا تبدیل کشف روابط موجود میان پدیده ها، به دستورالعملها یا دانش کاربردی، تکنولوژی گفته می شود.
چکیده
امروزه نتایج حاصل از بررسی موضوعات مشخص علوم نظری به صورت «مفاهیم، قوانین و نظریه های گوناکون »استخراج، جمع آوری و طبقه بندی می شود. هدف از این کار، دستیابی به یک شناخت دقیق و جامع از موضوعات است. این شناخت به صورت خام و به خودی خود، اغلب برای حل مسائل روزمره بشری قابل استفاده نیست و لازم است موارد کاربردی آن نیز مورد تحقیق قرار گیرد تا پس از حصول نتایج مثبت، عملا در خدمت بشر قرار گیرد.

مقاله تکنولوژی آموزشی و رسانه ها

فهرست مطالب
مقدمه
چکیده
تعریف تکنولوژی
تعریف آموزش از دیدگاه های مختلف
تدابیر آموزشی
تعریف تکنولوژی آموزشی
تاریخچه تکنولوژی آموزشی
تاریخچه تکنولوژی آموزشی از جنبه اول
تعریف رسانه و وسائل آموزشی
تحقیق درباره رسانه ها
تکنولوژی آموزشی از جنبه دوم
تکنولوژی آموزشی از جنبه سوم
تحقیقات عکس العمل های شناختی در مواجهه با رسانه ها

اصول انتخاب رسانه
الگوی انتخاب رسانه آموزشی
حداکثر بهره وری از فناوری
رسانه های دیداری
انواع نمایشگرهای اطلاع رسانی
انواع نمونه های اصلی
کارافزاری های آموزشی
کامپیوتر چگونه می تواند به افراد در یادگیری کمک کند؟
اینترنت در خدمت معلمان و کارشناسان آموزش و پرورش
منابع و مآخذ

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۳۹

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید