شناسه پست: 21123
بازدید: 443

ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست
(پيمان صنعت گردشگري)
چكيده تحقيق:
در اين تحقيق سعي شده كه به يكي از راههاي افزايش درآمد كشور كه پيمان صنعت گردشگري مي باشد پرداخته شود اين مسأله مورد تحقي و بررسي قرار گيرد.
همچنين سعي شده به گونه اي راههايي مناسب در جهت جذب گردشگر و مشكلات و موانعي كه بر سر راه آن وجود دارد مورد بررسي قرار گيرد و با ارائه راهكارهاي مناسب قدمي در جهت رفع موانع موجود برداريم. اما اين را نيز بايد بدانيم كه اينگونه مشكلات با حرف و صحبت حل نمي شود و بايد به آن جامه عمل بپوشانيم.
همچنين سعي شده است با آوردن پرسشنامه و گرفتن يكسري آمار و ارقام نظر است مردم را نيز مورد بررسي قرار داه ايم. باشد كه انشاءا… با انجام اين تحقيق توانسته باشيم مشكلات و موانع و راه حل هاي آن را به درستي بيان نموده باشيم.
فصل اول
كليات تحقيق
 1-موضوع تحقيق:
ميراث فرهنگي و نقش آن در جذب توريست
تعريف موضوع:
همانگونه كه مي دانيم آثار باستاني و ميراث فرهنگي يك كشور بيان كننده و فرهنگ هويت يك ملت مي باشد و فرهنگ نيز به عنوان پديده اي پويا، از اساسي ترين جنبه هاي حيات اجتماعي هر جامعه مي باشد. در حقيقت همانگونه كه افراد شخصيت و هويت خاص خود را دارند چنانچه جامعه را موجودي حقيقي بنگاريم و نه اعتباري، فرهنگ، شخصيت و هويت جامعه را معرفي و مشخص مي نمايد پس بررسي شيوه هاي زندگي و چگونگي چهره بي تاريخي مردمي كه هزارها سال است در عرصه معيني از زمين به سر مي برند و يكي از با نام و نشان ترين و پايدارترين فرهنگهاي جهاني را به خود اختصاصش داده اند كار ساده اي نيست.