مقاله نقش ارتباط سالم در رشد اخلاقي و موفقيت تحصيلي دانش آموزان
شناسه پست: 22317
بازدید: 416

مقاله نقش ارتباط سالم در رشد اخلاقی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان

مقاله نقش ارتباط سالم در رشد اخلاقی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان  در جامعه انسانی، ارتباطات می تواند نقش مهمی در زندگی داشته باشد.مزایای زبان لغات سروده ها و خط ها و غیره بر ما روشن است . گذشته از این، ما احساسات خود را می توانیم با حالات چهره، دستها و غیره بیان کنیم . از طریق ارتباطات است که یک فرد خود را به دیگران می شناساند. یک فرد کرولال می تواند با استفاده از علائم و اشارات ارتباط برقرار نماید . هدف ارتباطات انتقال یا تبادل ایده ها و افکار می باشد .

مقاله نقش ارتباط سالم در رشد اخلاقی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان

ارتباطات یک بخش مهم از فرایند آموزشی را تشکیل می دهد . وقتی که هدف از یادگیری تغییر در آگاهی، گرایش و رفتار می باشد نشانگر این است که نتیجه ارتباطات نیز به تغییر در آنها منجر می گردد . در جریان ارتباطهای آموزشی عامل مهم را می توان کلید و عامل اصلی کنترل و هدایت رفتار دانش آموزان و نیروی مؤثر در برقراری ارتباط و سودمندی آن در کلاس درس دانست .

مقاله نقش ارتباط سالم در رشد اخلاقی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان

ارتباط چیست ؟ ارتباط عبارت است از : فرایند مبادله اطلاعات و احساسات .مبادله بر وزن مفاعله .امری است طرفینی و دو جانبه .پس ارتباط جریانی است متقابل .
ارتباط سالم کدام است؟ ارتباط سالم و صحیح آن است که، طرفین در امر مبادله ی اطلاعات و احساسات در فضایی مناسب شرکت کرده و با یکدیگر هماهنگی داشته و در این ارتباط، هر دو احساس ارزشمندی کنند .

به طور کلی ارتباط انسانها با یکدیگر بر اساس دو بینش برقرار می گردد .((کرامت)) و ((امانت)) یعنی یا براساس تکریم شخصیت است و یا بر اساس تحقیر شخصیت .

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۲۸

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید