دانلود پاورپوینت روستای میمند
شناسه پست: 24020
بازدید: 485

دانلود پاورپوینت روستای میمند

دانلود پاورپوینت روستای میمند میمند در ۳۸ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شهربابک در عرض جغرافیای ۳۰درجه و ۱۶دقیقه و طول ۵۵درجه و ۲۵ دقیقه قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۲۲۴۰ متر وسعت آن ۴۲۰ کیلومتر مربع است این روستا بین شهرها یزد ، کرمان و شیراز قرار دارد . میمند در کوهستان میمند در شهرستان شهربابک و در استان کرمان واقع شده است . باران سالیانه آن میلیمتر است.

دانلود پاورپوینت روستای میمند

۲٫معانی واژه میمند و اصطلاح آن

میمند در لغت  و اصطلاح به تعابیر مردمانش و آنچه صاحب نظران در پیرامون آن نقل می کنند تعابیر متفاوتی دارد: عده ای معتقدند اصطلاح و لغت میمند از دو واژه (می)و(مند) است که (می) به معنای شراب و (مند) به معنای مست و مستی می باشد . اما تعبیر فلسفی این اصطلاح آن است که چون این روستا در قبل از اسلام حفر شده . مردان این نواحی می نوشیده اند و مست می شده اند. و این حفر ها را بر اثر مستی می کندن . عده ای دیگر عقیده دارند واژه میمند ماخذ از میمنت و مبارکی بوده است. عده ای نیز بر این باور  که مردمان این نواحی از میمند فارسی مهاجرت کرده اند و چون در این ناحیه اقامت گزیده اند. آن را میمند نام نهاده اند و باور های دیگر….

۲٫۱٫ ترجمه کتیبه میمند

هنگامی که کوه ها در این میمند شکاف بر دارند و افسانه های میمند به حقیقت بپیوندند گنجینه میمند پدیدار خواهد گشت و فقط یک نفر می توان به آن دست پیدا کند که او از سوی خورشید می آید.

فرمت : قابل ویرایش | PPT | صفحات : ۳۳

******************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید