شناسه پست: 8543
بازدید: 375

بررسی میزان اثربخشی در پروژه های شش سیگما

پروژه حاضر که عنوان آن ارتقاء سطح کیفی خودروی پارس در آدیت تفصیلی می باشد به منظور کاهش ایرادات و همچنین کاهش نمره منفی خودروی پارس در آدیت تفصیلی تعریف گردید که مسئولیت اجرای آن به اداره کیفیت مونتاژ۲ سپرده شد.هدف اصلی این پروژه کاهش نمره منفی خودروی پارس به میزان ۵۰% میزان کنونی می باشد .
شش سیگما چیست؟
شش سیگما یک استراتژی تحول سازمانی است
استراتژی تحولی شش سیگما ، سیستمی است که موجب توسعه و گسترش متدهای مدیریتی، آماری و نهایتا حل مشکلات شده و به شرکت  امکان جهش و تحول را می‌دهد.
قابلیتهای بهبود:
احراز کیفیت برتر و افزایش قابلیت اعتماد در محصولات تولید شده و مونتاژ شده نیازمند چارچوبی است که به قابلیتهای سازمان در زمینه‌های مدیریت، کاربرد اطلاعات و تکنولوژی یکپارچگی ببخشد. برای استفاده از اطلاعات، وجود یک سری ابزارهای آماری که بتوان به وسیله آنها عملکرد فرآیندها و تولیدات را بهینه نمود، بسیار ضروری است. در دنیای رقابتی امروز، کیفیت خوب یک ویژگی تجملاتی نیست بلکه از دیدگاه هر دوی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان یک نیاز بنیادی است.
صرف نظر از تعریفهای متعدد کیفیت، یک سری ویژگیهای مشترک جهانی برای آن درنظر گرفته شده است که عبارتند از : عملکرد دقیق، حداقل تغییر و کمترین هزینه.
* فصل اول
* ۱-۱ معرفی پروژه۳
* ۲-۱ معرفی شرکت ایران خودرو۴
* فصل دوم
* ۱-۲ تاریخچه شش سیگما۸
* ۲-۲ تاریخچه شش سیگما در ایران خودرو۹
* ۳-۲ معرفی شش سیگما۱۱
* ۴-۲ فازهای مختلف شش سیگما۱۲
* ۵-۲ چارت پیاده سازی شش سیگما ۱۹
* فصل سوم
* ۱-۳ نحوه و روند پیاده سازی شش سیگما۴۱
* در خصوص پروژه ارتقاء سطح کیفی
* خودروی پارس در آدیت تفصیلی
* ۲-۳ ضمیمه :
* جداول و نمودارهای تهیه شده۴۷
* مراجع۹۲