شناسه پست: 15908
بازدید: 365

پروژه تجزيه وتحليل سيستم بيمارستان
فهرست مطالب
وضعيت فعلی بيمارستان
شركت های خصوصی
نمودار سازمانی
شرح وظايف مديريت
نمودارارتباط مديريت سطوح مختلف
شرح وظايف دفتر پرستاری
نمودارارتباط دفتر پرستاری با بخش ها
شرح وظايف پذيرش
نمودارارتباط پديرش با بخش ها
نمودارهای جريان داده منطقی سطوح مختلف ( در فايل ضميمه)
محدوديتهای سيستم
امكان سنجی
طرح كلی سيستم و مشكلات آن
نکاتی که در طراحی فایلهای سيستم جديد باید لحاظ شوند
ساختارداده
جريان داده
ذخيره داده
داده جزء
شرح پردازشها
وضعیت فعلی بیمارستان
این بیمارستان یکی از بیمارستان ها ی قدیمی تهران، دولتی و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد که تخصص اصلی آن گوش و حلق و بینی است. تعداد زیادی از دانشجویان رشته های پزشکی و پرستاری طرح دوران تحصیل خود را در این بیمارستان میگذرانند. این بیمارستان روزانه 100 تا 200 نفر مراجعه کننده داردو جزء تنها بیمارستان تخصصی گوش و حلق و بینی است و هم به دلیل دولتی بودن آن.
همچنین این بیمارستان در بخشهای دیالیز، بیماران سرطانی، ICU ، CCU ،رادیولوژی ، پاتولوژی و آزمایشگاه امکانات خوبی را ارائه میدهد.
پرسنل این بیمارستان شامل پرستاران، پزشکان، بهیاران، منشی ها، خدمات و اموراداری هستند که هرکدام جداگانه خود به بخشهای دیگری تقسیم می شوند که تعداد این افراد به 1000 نفر میرسد.
با توجه به قدیمی بودن ساختمان بیمارستان طی 2 سال گذشته مسئولان بیمارستان درصدد بازسازی ساختمان بیمارستان برآمده اند و تاکنون بخش اعظمي از بیمارستان که شامل اورژانس و درمانگاه می باشدبازسازی شده اند. و قرار است درچند ماه آینده کل بیمارستان بازسازی شود.
در بین بیمارستان ها ی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان امیراعلم یکی از پردرآمدترین بیمارستان ها می باشد . ولي در كل با كمبود بودجه مواجه مي باشد. با توجه به درآمد بیمارستان، تعداد پرسنل و تعداد بیماران هنوز هیچ اقدام اساسی در جهت کامپیوتری کردن سیستم كل بیمارستان صورت نگرفته است .
اطلاعات مربوط به پرسنل در یک اتاق کوچک درون قفسه هایی جای گرفته اند که براساس حروف الفبا مرتب شده اند. اطلاعات مربوط به هر شخص به صورت پراکنده است و اگر در مورد فردی اطلاعاتی خواسته شود،وقت زیادی گرفته می شود. اگر یکی از پرسنل به هر دلیلی در بیمارستان کار نکند، پرونده ی وی از قفسه ها خارج شده و داخل یک کارتن قرار می گیرد. این کارتن ممکن است بر اثر اشتباهی گم شود و یا از بین برود که نتیجه ی آن از بین رفتن پرونده ی اشخاص است و دوباره جمع آوری اطلاعات کاری سخت و وقت گیر است.
در این بیمارستان، قسمت حسابداری از کامپیوتردر کارهای خود استفاده می کند ولی توسط یک شرکت خصوصی اداره می شود و هیچ وابستگی به بیمارستان ندارد………..