شناسه پست: 24468
بازدید: 333

دانلود پروژه سايت ارتباط استاد و دانشجويان 

مقدمه

هدف از طراحي اين سايت ارتباط استاد و دانشجويان از طريق اينترنت و به شيوه اي ساده به منظور آسان تر شدن فعاليت هايي است كه دو طرف در اين رابطه انجام مي دهند . در حالت عادي استاد بايد تمرين ها را هر جلسه براي دانشجويان طرح كرده، نمرات و برگه هاي پاسخ   دانشجويان را به آن ها  تحويل داده  و يا عدم حضور خود را از طريق اعلام در بورد دانشگاه  اعلام كند و اسلايد هاي خود را در سايتي ديگر قرار دهد و يا اعتراض ها به نمرات را از طريق پست الكترونيكي دريافت كند كه كليه اين كار ها به علت پراكندگي در مكان ها و زمان هاي مختلف مستلزم صرف وقت زياد از سوي استاد و دانشجويان است كه با طراحي اين سايت تمام اين فعاليت ها سازمان يافته و به آساني از اتلاف وقت جلو گيري مي كند.در اين سايت استاد مي تواند تمامي درس ها مربوط به هر دانشگاهي را تحت پوشش قرار داده و به كارهاي خود نظم بيشتري ببخشد.در ادامه در فصل اول به مروري بر زبان هاي طراحي سايت مي پردازيم .

فصل دوم به نيازمندي هاي پروژه و مروري بر زبان php خواهد پرداخت.  در فصل سوم به بيان چگونگي پياده سازي  سايت استاد و دانشجوپرداخته مي شود. در فصل چهارم به جمع بندي و نتيجه گيري خواهيم پرداخت و در پايان در پيوست ها به معرفي جداول پايگاه داده و DFD هاي سيستم و مراحل نصب نرم افزار هاي لازم براي پياده سازي سايت خواهيم پرداخت.

فصل يكم- مروري بر زبان ها ي طراحي سايت

در اين فصل به بررسي انواع صفحات اينترنتي رايج و تكنولوژي توليد آن ها مي پردازيم

1-1- صفحات وب ایستا

اساسا یک صفحه با محتوای کد HTML که به طور مستقیم در یک ویرایشگر به عنوان متن، تایپ شده و با پسوند .html یا .htm ذخیره شده را گویند. بنابراین نویسنده صفحه از قبل، کاملا محتوای دقیق صفحه را (حتی دربرخی مواقع قبل از بازدید کاربرازصفحه) معین کرده است.

صفحات وب ایستا به راحتی با نگاه کردن به محتوای صفحه که شامل متن، تصویر، لینک و… است قابل تشخیص هستند. صرفنظر از اینکه چه کسی آن را بازدید میکند، ظاهر آنها همیشه یکجور و مشابه است.

چطور صفحه HTML ايستا راهش را به سوي مرورگر مشتري پيدا مي كند؟

  1. یک نویسنده وب یک صفحه HTML محض می نویسد و آن را با فایل پسوند .htm روی سرور ذخیره میکند.
  2. زمانی بعد، کاربر درخواست یک صفحه را در مرورگرخود تایپ میکند و درخواست ازمرورگر به سروروب می رود.
  3. سروروب جای صفحه .htm را مشخص میکند و آن را به یک جریان HTMLای تبدیل می کند.
  4. سرور وب جریان HTML را در طول شبکه به مرورگر برگشت میدهد.
  5. مرورگر،HTML را پردازش و صفحه را نمایش میدهد.

باید محتوای فایل های HTML محض و ایستا قبل از درخواست، کاملا مشخص باشد.

HTML هيچ موردي براي شخصي كردن صفحات وب ندارد؛ هر صفحه وبي كه آماده شد، براي هر كاربري مشابه است.هيچ امنيتي با HTML وجود ندارد. كد آن براي هر كسي قابل ديدن است و نمي توان از كپي آن جلوگيري كرد.صفحات وب ايستا ممكن است به سرعت كپي يك فايل كوچك از طريق شبكه باشند اما آن ها بدون موارد پويا محدود مي شوند.

وب سرور چيست؟

يك قطعه نرم افزار كه صفحات وب را مديريت مي كند وآن ها را براي مرورگرهاي مشتري از طريق شبكه محلي يا اينترنت آماده مي كند؛ در مورد اينترنت، مرورگر وسرور وب، معمولا در دو ماشين متفاوت هستند كه ممكن است مايل ها از هم دور باشند. بهرحال در يك وضعيت محلي تر، ما ممكن است يك ماشين رابه عنوان ماشيني كه نرم افزار سرور وب را اجرا مي كند، راه اندازي كنيم و سپس از يك مرورگر روي همان ماشين براي نگاه كردن به صفحات وب استفاده كنيم.

تفاوتي بين دستيابي به يك سرور وب دور (سرور وبي كه روي يك ماشين متفاوت با مروگر مي باشد) و يك سرور محلي (سرور وب ومرورگر روي يك ماشين باشند) وجود ندارد. درحاليكه عملكرد سرور وب در دسترسي به صفحات وب تغييري نمي كند.

منابع و مراجع:

[1]- عين الله جعفرنژاد قمي، آموزش گام به گام php ، علوم رايانه، 1383

[2]- Lee Babin, Nathan A. Good , Frank Koramann, Jon Stephens ، php5 recipes A Problem-solution Approach ،  aprèss ، 2005.

 

فرمت :  WORD | صفحات : 134

***********************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد