مقاله مدلی برای پیش بینی دمای احراق خودکار با استفاده از رویکرد کمی
شناسه پست: 23478
بازدید: 437

مقاله مدلی برای پیش بینی دمای احراق خودکار با استفاده از رویکرد کمی

مقاله مدلی برای پیش بینی دمای احراق خودکار با استفاده از رویکرد کمی A model for predicting the auto-ignition temperature using quantitative structure property relationship approach

در حالی که مواد قابل اشتعال در صنایع وجود دارد، تجهیزات الکتریکی باید ضد انفجار برای کاهش خطر آتش سوزی و انفجار احتمالی باشند. دمای احتراق خودکار (AIT) از یک ماده قابل اشتعال مشخصه اصلی در تعیین مشخصات این تجهیزات ضدانفجار است. با این حال، با توجه به محدودیت  در ازمایشها، AITیک ترکیب تلفیقی از داده های مختلف است که بسیار متنوع بوده و تفاوت بین دستگاه های مختلف را بالاتر از ۳۰۰K را دارد. بنابراین ، یک روش موثر برای پیش بینی مواد قابل اشتعال AIT است که در این زمینه ضروری می باشد.

مقاله مدلی برای پیش بینی دمای احراق خودکار با استفاده از رویکرد کمی

در این مطالعه، یک مدل برای پیش بینی AIT از ترکیبات آلی با استفاده از روش ارتباط کمی (QSPR) ارائه شده است. این مدل از مجموعه ای از ۸۲۰ ترکیب آلی ساخته شده است که از پایگاه داده  DIPPR توسط موسسه مهندسی شیمی آمریکا پشتیبانی و جمع اوری شده است. این مدل از چهار توصیف مولکولی بهره  می برد که شامل الکتروتوپولوجیکال، نسبت پخش، کسر حجمی، ساختار اتمی می باشد. در ان مقدار R از یک مدل با مقدار ۰٫۰۹ ارائه شده است. که در ان خطا به طور متوسط ۶% بوده و به طور متوسط خطا در دمای ۳۶K می باشد. در حالیکه  در مقایسه با دیگر تحقیقات انجام شده، این مدل از بزرگترین مجموعه داده ساته شده است و علکرد رضایت بخشی دارد. در مقایسه با خطاهای تجربی شناخته شده در اندازه گیری، مدل ارائه شده براورد مناسبی از AIT را ارائه می دهد.

 

فرمت : قابل ویرایش| WORD+PDF| صفحات : ۱۰

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید