دانلود تحقیق روش های نوین آموزش
دانلود تحقیق روش های نوین آموزش روش در مقابل واژه ي لاتيني «متد » به كار مي رود ، وواژه ي متد در فرهنگ فارسي « معين » و فرهنگ انگليسي به فارسي «آريانپور »به :روش ، شيوه ،راه ،طريقه ، طرز ، اسلوب معني شده است . به طور كلي «راه انجام دادن هر كاري » را روش گويند .روش تدريس نيز عبارت از راه منظم ،با قاعده و منطقي براي ارائه درس مي باشد .
بنابراین در این مطلب از فروشگاه مارکت فایل به ارائه روش های نوین آموزش در قالب 29صفحه میپردازیم.
فهرست مطالب
مقدمه1
روش كنفـــــرانس ( گــــرد هم آيي ) 3
روش شاگــــرد ـ استــــادي4
روش چند حســـي ( مختلط) 4
روش حل مسئلــــه5
روش پـــــروژه اي6
شيــــــوه سخنــــــراني 6
شيوه بازگويـــي7
شيـــــوه پــــرسش و پاســـــخ7
شيوه تمــــريني8
شيـــــوه بحثــــي8
شيــــوه نمايشــــي9
شيــــوه آزمايشـــي ( روش اجرا كردن يا يادگيري بوسيله عمل ) 9
شيــــوه گـــــردش علمـــــي10
روش كارگاهـــــــي13
روش تدريس كارگاهـــــي14
الگـــــوي دريافت مفهـــــوم16
الگـــوي آمــــوزش كاوشگــــري17
الگـــوي پيش سازمـــان دهنـــده18
الگوي يادسپاري18
الگوي كاوشگري علمي19
الـگــــوي تدريس غيـــــر مستقيم20
الگــــوي آگاهي يابي22
الگــــوي آمــــوزش آزمايشگاهــــي23
الگـــوي كاوشگـــــري علـــوم اجتماعـــــي24
الگـــوي يادگيـــــــري در حد تسلط آمـــــــوزش مستقيـــم
(نظــــريه اجتماعــــي يادگيــــري ) 24
الگـــوي آمــــوزش براي رشد مفهــــوم و مهـــارت25
منابع26
[irp]
تقسيم بندي روش تدريس :
1 ـ روشهاي تاريخي 2 ـ روشهاي نوين « صفوي ، ص 239، 1370)
« اصطلاح تدريس ،اگر چه در متون علوم تربيتي مفهومي آشنا به نظر مي رسد ،اكثر معلمان و مجريان برنامه هاي درسي با معني و ماهيت درست آن آشنايي دارند . برداشتهاي مختلف معلمان از مفهوم تدريس مي تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه ي كار كردن با آنها تأثيرمثبت يا منفي بر جاي گذارد .برداشت چند گانه از مفهوم تدريس مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد ؛از مهمترين آنها ضعف دانش پايه و اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از ديدگاههاي مختلف تربيتي است. گاهي آشفتگي و اغتشاش در درك مفاهيم تربيتي به حدي است كه بسياري از كارشناسان ، معلمان و دانشجويان اين رشته مفاهيمي چون پرورش ، آموزش ،تدريس و حرفه آموزي را يكي تصور مي كنند وبه جاي هم به كار مي برند . اين مفاهيم اگر چه ممكن است در برخي جهات وجوه مشترك و در هم تنيده داشته باشند ، اصولاً مفاهيم مستقلي هستند و معناي خاص خود را دارند …………